«کارگاه شکار» هادی علیجانی | پروژه های آران

| پروژه‌های آران
| هنرمند:  هادی علیجانی
| نمایشگاه انفرادی
| عنوان: کارگاه شکار
| گشایش: ۳ اردیبهشت ۹۵، ۱۶-۲۰
|پایان: ۲۴ اردیبهشت ۹۵

 

| بازدید: افتتاحیه ۱۶-۲۰ و روزهای دیگر ۱۳-۱۹ (جمعه های غیر افتتاحیه تعطیل)
| آدرس: تهران، خیابان نوفل لوشاتو- کوچه دادگر پلاک ۵
| تلفن: ۶۶۷۰۷۹۷۵

درباره نمایشگاه:

آثار هادی علیجانی، صرف نظر از محتوای روایی، داستان سرایی و طنز ظریفی که در خود دارند حامل سعی مهمی هستند که اشاره به آن ضروری تر از نقل داستان آثار او است. این آثار به جد نشان دهنده‌.ی تلاش هنرمند برای رسیدن به حد اعلای بهره گیری از تمام امکانات زبان-رسانه‌.ی نقاشی است. تلاش برای کنار هم گذاشتن تمام امکانات محدود این زبان برای رسیدن به پیکربندی هماهنگی میان روایت، فانتزی، فرم و تزئینات (ornaments) . هنر همواره به غیر از آنکه در تلاش برای نمایش موضوعی، چه روایی و چه غیر روایی بوده است هدف دیگری را نیز بر دوش داشته و آن بازنمایی چالش هنرمند با مفهوم زیبایی است. مفهوم زیبایی فراتر از رعایت قوانین و قواعد بصری است که به دایره ای از قرارداها محدود می‌.شوند. زیبایی در باره‌.ی تشخیص و شکل گیری مجموعه ای از نظم، یا روابط، یا ایده ها است و بخشی از کار هنرمند نیزاندیشیدن به این است که چگونه بیننده را اغوا کند تا به آنچه انجام داده جذب شود
علیجانی در مجموعه اخیرش چالشی توامان هم از لحاظ ذهنی و هم فیزیکی را د­­­ر جهانی از فانتزیهای روایی و تصویری به نمایش می‌.گذارد. طراحی گیاهان، آدمها و حیوانات در نقاشیهای او نشانگر مطالعه و کوشش او برای التقاط شکلهای کوبیستی با فرمهای اخذ شده از نقاشی ایرانی است. حال آنکه نقشمایه های ریز و متراکم و بافت قطور و فرسایشی آثار گواهی دهنده‌.ی چالش هنرمند با همین فرمها و آرایه ها، و آگاهی از لزوم از آن خود سازی این ارزشهای تاریخی بطور کاملا محسوس و فیزیکی است. به همین سبب با بهره گیری آگاهانه از جزییات تصویری و روایی، آثار او تبدیل به جهانی منحصر بفرد از خیال و زیبایی شده اند که در کنار داستانسرایی، نمایش دهنده‌.ی چالشی مهمتر، چالش هنرمند برای خلق زبان و همچنین بازنمایی رای او در باب زیبایی هست
بهرنگ صمدزادگان

hunting-aran

Hadi Alijani
The Hunting Studio
Opening at Aaran Projects on 22nd April on view until 13th May

The art works of Hadi Alijani, despite their narrative content and delicate humor, communicate a far more important theorem which is preferable to touch upon than propose to explain the works. These paintings demonstrate the complex task of artist in maximizing the application of all aspects of the language of medium of painting. An attempt to utilize the limited resources of this language to achieve composition, coordination between the narration and fantasia, form and ornaments. Art for all time, has struggled to illustrate the subject, whether narrative or not, but the other aim has been to demonstrate the challenge of artist with the concept of beauty. The concept of beauty is farther than observing visual rules and conventions which are limited to a circle of principles. Beauty is about recognizing and forming an assortment of disciplines, relationships or ideas, and part of what artist attempts to do is to purposefully contemplate on how best to attract and fascinate the viewer and hold their attention.
In his recent series, within the frame work of a narrative and visual fantasia, Alijani exhibits his mental and physical challenges. The carefully devised plans, humans and animals in his paintings are indictors of his scrutiny and efforts to merge cubist shapes with forms adapted from Persian Painting. At the same time the minute and dense motives with thick and eroded textures are plainly tangible and physical. As a result of his mindful utilization of the narrative and visual details, his paintings depict a unique world of phantom and beauty, which next to the story line, are representation of the serious challenges of artist in creating his own language and exhibit his dictum on subject of beauty.
Behrang Samadzadegan

Aaran Projects
Neauphle Le Chateau, Lolagar st. No 5.
Tel +98 21 66702233
For Opening day: 4-8
And everyday visiting hours, 1-7

AAran Art Gallery. Tehran.
No 12 dey street. North Kheradmand ave.
Tel +9821 88829086- 9

www.aarangallery.com

 

نویسنده