تکذیب حذف رشته نقاشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام کرد: رشته نقاشی مانند گذشته در هنرستان‌ها تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در گفتگویی با برزین ضرغامی پس از مذاکراتی که میان دکتر جنتی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – و دکتر فانی – وزیر آموزش و پرورش – انجام شد، با توجه به پایه‌ای بودن این‌گونه درس‌ها و نیز مرجع بودن آن‌ها، قرار شد که در بازنگری‌ها، رشته نقاشی مانند گذشته در میان دروس هنرستان‌ها باقی بماند.

رشته نقاشی

به گزارش ایسنا، پس از تعطیلات نوروز ۹۵، شایعه‌هایی مبنی بر حذف و جابه‌جایی چند رشته از میان دروس هنرستان‌ها منتشر شد. در ابتدا، انجمن هنرمندان نقاش ایران در واکنش به شایعه‌ حذف رشته نقاشی و تلفیق رشته‌های گرافیک و عکاسی در هنرستان‌های هنرهای زیبا،نامه‌ای را خطاب به وزیر آموزش و پرورش منتشر کرد.

سپس گروهی از هنرمندان نامه‌ای اعتراضی را در این زمینه خطاب به وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش منتشر کردند که در بخشی از آن آمده بود: طبق برنامه اخیر اعلام شده و اصلاحات صورت گرفته در نظام آموزشی از پایه دهم به بعد، متأسفانه در گرایش های هنری تغییراتی صورت گرفته که در صورت عدم اصلاح آن، صدماتی جدی به حوزه هنر در کشور وارد خواهد ساخت و در درازمدت، موجب ویرانی بنیان های هنر در کشور خواهد شد.در همین راستا، تعدادی از هنرمندان و دست‌اندرکاران این حوزه نیز اعتراض خود را نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی مطرح کرده‌اند.

رشته نقاشی

نویسنده