فوزی حسن تهرانی |نکوداشت

نکوداشت گرافیست پیشکسوت؛ فوزی حسن تهرانی
پنجاه و چهارمین نشست پژوهشی هنر با نکوداشت استاد فوزی حسن تهرانی در موزه گرافیک ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران: پنجاه و چهارمین نشست پژوهشی هنر با یاد استاد فوزی حسن تهرانی بعدازظهر جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷ الی ۱۹ در موزه گرافیک ایران برگزار خواهد شد و در این مراسم آقایان قباد شیوا، مهدی فیروزان و سرکار خانم مهنوش مشیری به ایراد سخن خواهند پرداخت. در انتها نیز فیلمی از زندگی این هنرمند پیشکسوت که به همین مناسبت تهیه شده، به نمایش در خواهد آمد.

در طی مراسم مذکور که با همکاری سازمان زیباسازی تهران، نشریه تندیس و انجمن گرافیک ایران برگزار می شود، نمایشگاهی از آثار و عکس های استاد حسن فوزی تهرانی به نمایش گذارده خواهد شد که تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ پیش روی  علاقمندان قرار دارد.

فوزی حسن تهرانی در ۱۳۱۹ در همدان به دنیا آمد. در ۱۳۴۵ به دانشکده هنرهای زیبای دانشکاه تهران رفت و به هنر نقاشی پرداخت. در سال ۱۳۵۰ با انتشارات سروش به همکاری پرداخت که این همکاری تا ۱۳۷۴ که از سازمان صدا و سیما بازنشسته شد، ادامه داشت. وی در طی این مدت علاوه بر تولید آثاری گرافیکی با نشریاتی نظیر تماشا، سروش کودک و نوجوان به عنوان طراح گرافیک و مدیریت آتلیه مشغول به کار بود.

طراحی و ساخت ۳ تیتراژ برای سریال های دلیران تنگستان، دوستت دارم دوستت دارم و هامی و کامی. بخشی از فعالیت های اوست.

فوزی حسن تهرانی

فوزی حسن تهرانی روی جلد کتاب های بسیاری را در انتشارات نیلوفر، دوستان، سروش، زمینه و … ناهید طراحی کرد.

از این هنرمند، پوستر های مهمی بر جا مانده که می توان به نهمین اجلاسیه اتحادیه آسیایی رادیو تلویزیون (۱۳۵۱).

دومین جشن طوس (۱۳۵۵) هشتمین جشن هنری ایران تاریخچه عکاسی ابداعی، موزه هنرهای معاصر تهران ۱۳۵۶ اشاره کرد.

فوزی حسن تهرانی تا پیش از آنکه در آخرین روزهای سال ۱۳۹۴ دارفانی را وداع گوید، یادگاری های ارزشمندی از خود در حیطه هنر گرافیک، طراحی و تصویرسازی برجا گذاشت که در تاریخ هنر ایران جاودانه خواهد ماند.

شایان ذکر است موزه گرافیک ایران در بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، محوطه پارک پلیس واقع شده است.

نویسنده