گشایش «پارارگون» در گالری پردیس

نمایشگاه پارارگون در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی، روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور علاقه مندان گشایش یافت. این نمایشگاه که با گردآوری جاوید رمضانی برگزار گردیده ،به معرفی تکنیک های مختلفی از عکاسی آلترناتیو اختصاص یافته است ، توسط مرکز تخصصی هنر در نگارخانه پردیس از مجموعه باغ موزه هنر ایرانی تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد. ساعات بازدید از این نمایشگاه ۱۰-۱۹ و همه روزه به جز جمعه ها می باشد.

۴۲۲۱۳۴۲۲۲_۸۰۱۱۷

آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه شامل مجموعه آثار زینب ثقفی در تکنیکهای مختلف چاپ و عکاسی آلترناتیو مانند، امولسیون مایع، گام بیکرومات و کلودیون تر می باشد، به همراه شاگردان شرکت کننده در کارگاه هایی که او به منظور آموزش دو تکنیک عمده امولسیون مایع و گام بیکرومات برگزار نموده است. این مجموعه همچنین شامل نمایش آثاری از مجموعه شخصی دکتر جاوید رمضانی می باشد که به همین روش چاپ شده است.

JavidRamezani-Parentsعکاسی آلترناتیو (Alternative Photography)  به شیوه هایی از عکاسی  و چاپ اطلاق می شود که بر پایه نگاتیو بوده و به صورت دستی انجام می‌گیرند، و باعث ایجاد ویژگی‌های منحصر به فردی در عکس می‌گردند که آن را به  نقاشی نزدیک می‌گرداند. یگانگی هر اثر چاپ شده و تفاوت آن با سایر نسخه‌ها، ایجاد جلوه‌های بصری ویژه، کیفیت بسیار بالا و ماندگاری طولانی، موجب گردیده این نوع از چاپ در دنیای عکاسی معاصر مورد توجه واقع شود و هنرمندان معاصر به ویژه هنرمندان بینا رشته‌ای نسبت به آن علاقه زیادی نشان دهند.

saghafi1
زینب ثقفی

در ادامه این نمایشگاه کارگاه هایی نیز در تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ماه برای آموزش تکنیک امولسیون مایع و ۷ خرداد برای تکنیک گام بیکرومات در مرکز تخصصی هنر برگزار خواهد شد.

parargon in photography- alternative photography (1)

 

parargon in photography- alternative photography (2)

پارارگون در عکاسی
نگین فیروزی

 

پارارگون در عکاسی
زینب ثقفی
پارارگون در عکاسی
زینب ثقفی
پارارگون در عکاسی
امیر کوشامنش

 

نویسنده