“83 ریشتر” در خانه هنرمندان گشايش يافت

نمایشگاه “83 ریشتر”  میزبان پوسترهایی است که از سراسر جهان برای نمایش در ایران، توسط بهنام رئیسیان و علی عمرانی، اعضای گروه هنری “جاپا”  گردآوری شده و با حمایت مدرسه “ایده” در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه 83 هنرمند شاخص از سراسر جهان با حدود 198 اثر شرکت کرده‌اند. برگزارکنندگان این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به حرفه گرافیک (پوستر) با طرز فکر طراحان نام‌آور و صاحب سبک جهان، ترکیب‌بندی آثار آنها و نوع نگاه‌شان به موضوعات اجتماعی، عنوان کرده‌اند. و موضوع آرشیوسازی هنری را مد نظر دارند.

نمایشگاه “83 ریشتر” حمایت از هنرجویان “ایده” است

آرش سلطانعلی درباره آثار این نمایشگاه توضیح داد: حدود 200 اثر است که البته تعدادی از آثار به نمایش در نیامده است. این پوسترها قرار بود در قطع 100 در 70 چاپ شوند که حرفه‌ای‌تر و در سطح بین‌المللی باشد، اما متاسفانه به دلیل کمبود فضا، تصمیم گرفتیم در سایز 50 در 70 چاپ کنیم و همه آثار را به نمایش بگذاریم تا اینکه در قطع بزرگ‌تر باشد اما باز هم مجبور به انتخاب از بین این آثار شدیم.

بر اساس اخبار منتشر شده قرار بود در این نمایشگاه کتاب این آثار نیز منتشر شود که این افتاق در مراسم افتتاحیه نیفتاد. سلطانعلی در این باره توضح داد: متاسفانه به دلایل مختلفی چاپ این اثر به مراسم افتتاحیه نرسید اما انتشارات ایده حتما این کتاب را چاپ خواهد کرد، من شخصا به چاپ این کتاب و آثاری که در آن گنجانده شده، علاقه‌مندم در نتیجه حتما آثار این نمایشگاه در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

لازم به یادآوری است در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی همچون آرماندو میلانی، میلتون گلسر، اندرو لیوز، فینن یگارد، کاری پیپو، فونس هیکمنن، دنی وارنر، نوما بر، مکس کیسمن، کریستفر اسکات، سرجیو الیوتتی و…. به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا 30 مهرماه، همه روزه از ساعت13 تا 20 به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، نگارخانه های بهار و تابستان مراجعه کنند.

نویسنده