بزرگداشت عیسی احمدی

«برگزاری همایش بزرگداشت و نمایشگاه بنیانگذار هنرهای تجسمی عیسی احمدی درشهرستان دماوند»
خبر شهرستان

همایش بزرگداشت هنرمند فرهیخته و خود آموخته «استاد عیسی احمدی ” و نمایشگاه خانوادگی  ایشان درمورخه ۲۱ اردیبشهت سال ۹۵ مصادف با روز میلاد امام حسین (ع) برگزار میگردد. این بزرگداشت به پاس بیش از نیم قرن تلاش عاشقانه و بیدریغ ایشان در زمینه خلق آثار هنری ماندگار، فعالیت های فرهنگی و آموزشی و تاثیر بر شناخت عموم مردم از هنر بوده که با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ، شورای اسلامی شهر ستان دماوندوانجمن هنرهای تجسمی اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است استاد احمدی متولد ۱۳۱۹از چهره های ماندگار این مرز و بوم در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، دکوراسیون با تاسیس اولین کارگاه هنرهای تجسمی  شهرستان دماوند در سال ۱۳۵۵ هنرمندان زیادی را به جامعه هنری معرفی نموده اند وتاکنون آثار ارزشمندی را خلق نموده اند ودر نمایشگاه های متعددبه معرض نمایش گذاشته اند که مورد تایید واستقبال صاحب نظران و علاقمندان قرار گرفته است .باکسب اجازه از استاد خانواده ایشان با نگاهی نمادین سهمی در این نمایشگاه دارند.

عیسی احمدی

رزومه استاد
استاد عیسی احمدی
در سال ۱۳۱۹ درمحله چشمه اعلای دماوند به دنیا آمد دوران کودکی ونوجوانی را در تهران گذراند.اوکه از  آوان کودکی به هنر ومخصوصا نقاشی علاقه بسیار داشت از همان دوران تجربه های خود در زمینه نقاشی وطراحی را آغاز کرد ومورد توجه و تشویق بسیار قرار گرفت.
با شروع دوران جوانی فعالیت اقتصادی  در رشته دکوراسیون نه تنها مانع از ادامه فعالیت ایشان در زمینه نقاشی و مجسمه سازی نشدبلکه باعث ایجاد تجربه ها و آشنایی با تکنیک های جدید در راستای اهداف ایشان  گردید .
وی در سال ۱۳۵۵ با نگاه ترویج هنر در شهر خود به شهرستان دماوند وشهر رودهن مهاجرت کرد و اولین آتلیه هنری شهرستان را با نام خانه هنر دایر نموده  شروع به تعلیم وترویج هنر نمود .
پس از چندین سال با آغاز فعالیت دانشگاه آزاد واحد رودهن از طرف دانشگاه دعوت به همکاری در زمینه دکوراسیون وساخت سر در ساختمان اصلی دانشگاه شد و پس از پایان کار در بخش روابط عمومی وتبلیغات اسلامی دانشگاه همکاری خود را با آن مرکز  ادامه داد .
با شروع فعالیت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دماوند آموزش هنر را با یک هنرجو در شهر دماوند آغاز کرد و همزمان  ریاست انجمن هنر های تجسمی شهرستان را نیز عهده دار شد . در همان  دوران  همکاری با شهرداری دماوند واحد زیباسازی را شروع وبه سمت مشاور هنری شهردار انتخاب شد.
در سال ۱۳۸۱ هم زمان با برگزاری همایش شب دماوند در فرهنگسرای  خانواده نمایشگاهی با همین عنوان در گالری آن  فرهنگسرا در راستای معرفی فرهنگ عمومی مردم و محصولات شهرستان دماوند با تابلوهایی که مخصوص ومرتبط با آن همایش طراحی ونقاشی شده بودند برگزار کرد که اگرچه زمان و انرژی زیادی صرف تهیه تابلوها شد  اما گامی مهم در ارائه فرهنگ شهرستان دماوند بود.
وی در گذر این سالها نمایشگاه های زیادی در اقسا نقاط کشور برگزارنموده که مورد توجه و استقبال صاحبنظران و هنردوستان قرار گرفته است و اکنون بیش از نیم قرن است که این مسیر دشوار وناهموار را با هدف خدمت به این مرز وبوم ادامه داده و واگرچه خود هرگز استادی نداشته هنر جویان بسیاری را پرورش داده که بسیاری  از آنان هم اکنون در کرسی استادی در سطح کشور خدمت میکنند.

عیسی احمدی

_نمایشگاه انفرادی

دماوند سالن مخابرات ۱۳۷۴
تهران فرهنگسرای دماوند ۱۳۸۱
تهران فرهنگسرای خانواده ۱۳۸۲٫
موزه بابل شهر بابل ۱۳۸۲
شیراز گالری پژهان ۱۳۸۳
دماوند فرهنگسرای کوثر ۱۳۸۸

نویسنده