جایزه Peaches & Cream 2014

جایزه عکاسی Peaches & Cream 2014 انگلیس برندگان اصلی خود را اعلام کرد که طی آن طناز امین ، عکاس ایرانی موفق به کسب جایزه اصلی این مسابقه به همراه جایزه نقدی 1000 پوندی شد . همچنین رویا عبدالملکی دیگر عکاس ایرانی به جمع 13 نفره عکاسان برتر این جایزه راه یافت .

Peaches & Cream مسابقه بین المللی است که با رویکرد آزاد به عکاسی معاصر برگزار می شود و تنها به مجموعه عکس اختصاص دارد . جایزه Peaches & Cream از سال 2011 به صورت سالانه توسط آژانس Millennium Images برگزار می شود . این آژانس که به فروش حق نشر آثار عکاسی معاصر جهان می پردازد تا کنون با بسیاری از ناشران پیشرو کتاب در دنیا همچون Penguin ، Random House و همچنین نشریاتی چون گاردین ، تلگراف ، تایمز ، نیویورکر و … همکاری کرده است .

امسال آثار عکاسان ایرانی توسط گروه هنری تصویر و تصور برای مسابقه ارسال شده بود که در نهایت گروه چهار نفره داوری ، مجموعه «خاطرات پراکنده» از طناز امین را به عنوان برنده جایزه اصلی اعلام کرد و ضمن اهدای جایزه نقدی ، قراردادی 3 ساله برای خرید حق نشر عکس ها با وی منعقد خواهد شد .

طناز امین متولد 1365 و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری است . او در این مجموعه به کاوش در توانایی عکاسی در نگهداری خاطرات ، میراث فرهنگی و نوستالژی می پردازد . عکس های اولیه از آلبوم خانوادگی هنرمند انتخاب شده اند که زندگی روزمره در ایران قدیم را نمایش می دهند . لازم به ذکر است رویا عبدالملکی نیز با مجموعه «رویا کابوسی ست تمسخر انگیز» موفق به راهیابی به نمایشگاه نهایی شد . همچنین جایزه 250 پوندی این مسابقه که به فارغ التحصیلان رشته عکاسی در 2 سال اخیراختصاص می یابد به Alix Marie عکاس فرانسوی رسید .

مجموعه های منتخب از تاریخ 9 مهر تا 1 آبان 1393 در گالری Dreamspace لندن به نمایش در خواهند آمد.

نویسنده