معاون هنری وزارت ارشاد در نمایشگاه «هنر انسان دوستی»

حضور معاون هنری وزارت ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه «هنر انسان دوستی»مرادخانی:برای دیپلماسی فرهنگی به تبادل فکری نیاز داریم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین گشایش نمایشگاه هنر انسان دوستی در فرهنگسرای نیاوران گفت:در عرصه دیپلماسی فرهنگی به اقداماتی مانند نمایشگاه «هنر انسان دوستی» نیاز داریم تا بتوانیم در حوزه هنرهای مختلف از جمله هنرهای تجسمی با دنیا تبادل فکری داشته باشیم.

نمایشگاه «هنر انسان دوستی» با نمایش 100 اثر از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و با هدف کمک به برنامه جهانی غذا در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است.
علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت:در عرصه دیپلماسی فرهنگی به اقداماتی مانند نمایشگاه «هنر انسان دوستی» نیاز داریم تا بتوانیم در حوزه هنرهای مختلف از جمله هنرهای تجسمی با دنیا تبادل فکری داشته باشیم. گسترش مبادلات و همکاری های بین المللی می تواند در این بخش بسیار مفید باشد. حال این تبادل فکری چه به صورت مجازی و چه به صورت حقیقی موثر است.
وی ادامه داد: «هنر انسان دوستی» نمایشگاهی است که در زمینه مسائل انسانی برگزار شده و می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های بیشتر در این زمینه باشد. هنرمندان باید در این زمینه‌ها مشارکت داشته باشند و باید تلاش شود تا مشارکت در این عرصه‌ها بیشتر شود و تبادل و تعامل بیشتری صورت پذیرد مشارکت هنرمندان در اینگونه برنامه ها بسیار ارزشمند است.
مرادخانی درباره خرید اثر از نمایشگاه «هنر انسان دوستی» گفت: خرید آثار ممکن است به شکل‌های مختلف انجام شود. ممکن است برخی از آثار برای گنجینه موزه هنرهای معاصر خریداری شود و گاهی اوقات هم موسسات برای خرید آثار پیش قدم شوند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر چرخه اقتصادی فعالیت های هنری گفت: باید توجه ویژه‌ای به چرخه اقتصادی در برپایی اینچنین رویدادهایی شود. برخی از افراد پیش قدم شده اند تا آثار هنرمندان را به طور یک جا خریداری کنند. البته ممکن است گاهی شاهد پاره‌ای از مشکلات باشیم ولی باید از جنبه‌های مثبت به این اتفاق نگاه کرد.
او اضافه کرد: باید به مقوله فرهنگ سازی هم توجه شود. هنرمند باید مطمئن شود که اثرش خریداری می‌شود و مابه‌ازای اقتصادی برای او وجود دارد. امیدوارم مردم هرچه بیشتر وارد این عرصه شوند و آثار را خریداری کنند.

نویسنده