اهداي اثر “ژرژ براك” به موزه هنرهاي معاصر

یک اثرچاپ دستی ازآثار«ژرژ براک» هنرمند شهیرفرانسوی توسط دکتر سعید کنعانی و با حضور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ورییس موزه هنرهای معاصر تهران مجید ملا نوروزی به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد.

بنابه گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ این اثر با نام «دو پرنده» در سال 1959 با تکنیک لیتوگرافی رنگی و در ابعاد 33 x 48 خلق شده که توسط دکتر سعید کنعانی یکی از علاقمندان به هنر و مجموعه داران ایرانی مقیم آمریکا وبا حضور مجید ملا نوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران به گنجینه این موزه اهدا شد.

«پرنده ها» مجموعه ای از آثار طراحی و چاپ دستی ژرژ براک است که وی در سالیان آخر عمر خود به آن ها علاقمند شد و در کنار سایر آثاری که علاقه وی را به طبیعت نشان می داد به تعداد زیاد تولید شدند. براک در سال های پایانی عمر به شدت به طبیعت نزدیک و علاقمند شده بود و طبیعت در آثار وی تجلی دیگری یافته بود.

ژرژ براک از هنرمندان نقاش و چاپگر فرانسوی (1882-1963) و از پیشگامان برجسته هنرمدرن ویکی از بنیان گذاران جنبش کوبیسم به شمار می آید.

از این هنرمند بیش از ده اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود که از این بین می توان به «گیتار، میوه ها و پارچ آب» به سال 1927 و «هایمن» خلق شده در سال 1957 اشاره کرد.

نویسنده