نشست بنیاد لاجوردی

نشست بنیاد لاجوردی

بنیاد لاجوردی و انجمن ایرانشناسی فرانسه (ایفری) دواتفاق فرهنگی پیرامون آثار خانم غزال رادپی، هنرمند و تحقیقات آقای امین مقدم، پژوهشگرعلوم انسانی با موضوع سیر مهاجرت : تلاقی دو نگاه برگزار میکند.

توجه روز افزون پژوهشگران علوم اجتماعی به آثار هنرمندان ایرانی را بایستی در قابلیت آثار این هنرمندان در درک و بیان پدیده های اجتماعی جست. غزال رادپی، هنرمند تجسمی و امین مقدم، پژوهشگر علوم انسانی و متخصص مسائل مربوط به مهاجرت که هردو تجربه های مهاجرتی مشابهی را خصوصا در ایران و فرانسه داشته اند، خود را از خلال آثارشان در زمینه تجربه سفر، مهاجرت، دیدار وجهان وطنی به چالش میکشند.

دیالوگی که بین آن دو شکل گرفته، برای پژوهشگر که رسالتش ارائه تصویری عینی ازجامعه است میتواند به لحاظ معرفت شناسی معنادار باشد، حال آنکه هنرمند نیزازاین طریق ذهنیت خویش را در بوته گفتمان های علمی می آزماید پیش ازآنکه آنها را درآثارش به منصه بروز برساند.

این اجرا به شکل دیالوگ، مارا با اثرهریک ازاین دو ازخلال مسائل مربوط به علقه ملی، تحرکات انسانی و اقبال متفاوت مردم از اثرهنرمندی که مرزها و میادین قومی، منطقه ای و جهانی را درنوردیده آشنا میکند.

۶ ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶ گفتگوی بین خانم غزال رادپی، هنرمند و آقای امین مقدم، پژوهشگر در انجمن ایرانشناسی فرانسه (ایفری)

آدرس: تهران، خیابان فلسطین، نظری، کوچه ادیب، پلاک ۱

کنفرانس به زبان فرانسه و فارسی برگزار خواهد شد.

به علت محدودیت جا، لطفا حضور خود را به آدرس     ifri@ifriran.org و یا شماره تلفن

۰۰۹۸۲۱ ۶۶ ۴۰ ۱۱ ۹۲ اعلام کنید.

 

بنیاد لاجوردی

 

۷ ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹ دیدار پیرامون آثار و سیر تحول هنری غزال رادپی در بنیاد لاجوردی

آدرس : کریم خان، خیابان ویلا، خیابان سپند، پلاک٢٠

با سخنرانى امین مقدم

پژوهشگر علوم انسانى دوره پست دکترا

مرکز تحقیقات اورمیس در پاریس و دانشگاه پرینستون

ورودی رایگان

 

نویسنده