حسین کاشیان | گالری سهراب

نمایش آثار حسین کاشیان در گالری سهراب

رونمایی از آثار تنها مدیر هنرمند موزه هنرهای معاصر تهران

نگارخانه سهراب نمایشگاهی از آثار حسین کاشیان که به عنوان تنها هنرمندی که مدیر موزه هنرهای معاصر تهران نیز بود، معروف است را برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی گالری سهراب، در نمایشگاه انفرادی استاد حسن کاشیان آثاری از بهترین مجموعه‌های او که هیچکدام پیش از این دیده نشده‌اند به روی دیوارهای این گالری خواهند رفت.

حسین کاشیان از نگارگرانی است که به درک واقعی رنگها و تصاویر پرداخته و دراین زمینه هنوز به جستجو مشغول است. وی در نمایشگاههای مختلفی به عرضه آثار خویش پرداخته است. کاشیان از نوجوانی به هنرروی آورده و عشق و علاقه‌اش به جنبه‌های مختلف هنری باعث شد که خوشنویسی را بیاموزد. او به حدی به این هنرعلاقمند بود که آن را تا اخذ درجه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران ادامه داد. مهمترین استاد وی در زمینه خوشنویسی ،سید حسین میرخانی و در زمینه نقاشی نیز محمود فرشچیان بود. او همچنین درمحضر حسین شیخ هم طراحی و شیوه رنگ و روغن را آموخته است.

کاشیان عضو هیات موسس انجمن هنرهای تجسمی نیز بوده و در مدیریت موزه هنرهای معاصر نیز خدمت کرد. او از جمله افرادی بود که در روزهای آغازین انقلاب ریاست موزه را برعهده داشت. او براین باور است که هدف از هنر همان آفرینش و پالابش درون است و تمامی شیوه‌ها و صورت‌ها و مکاتب هنری، بهانه ای است برای آن هدف. آثار این هنرمند هموازه در مارکت هنر نیز حضور داشته و در ۴ دوره ابتدایی حضور جدی هنرمندان ایرانی در حراج کریستی، آثار وی با قیمت‌های بسیار بالا به فروش رسیده است.

این نمایشگاه در گالری سهراب به آدرس خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵، واحد ۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه افتتاح و تا اول تیرماه دایرخواهد بود.

حسین کاشیان

نویسنده