تابلوها و آثار هنری در نوبت بیمه قرار گرفتند

با امضای تفاهم‌نامه جدید بین بیمه ایران و صندوق اعتباری هنر ؛ تابلوها و آثار هنری در نوبت بیمه قرار گرفتند 

تابلوها و آثار هنری در نوبت بیمه قرار گرفتند، مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه ایران و صندوق اعتباری هنر در ساختمان بیمه ایران  برگزار شد.

در این مراسم محسن پورکیانی (مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شرکت سهامی بیمه ایران برقراری مدل مدیریت ریسک برای کلیه سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و صندوق‌های اعتباری و اقتصادی است.

او ادامه داد: در این رابطه بیمه خدمات مشاوره‌ای صحیح در خصوص تمامی خطرات و ریسک‌ها که می‌تواند برای موسسات هزینه‌آور باشد ارائه می‌شود و این موسسات می‌توانند با پرداخت هزینه اندک (حق بیمه) ریسک خود را به شرکت‌های بیمه واگذار کنند.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: براساس این توافق‌نامه خدمات و مزایایی که بیمه ایران به مجموعه اعتباری هنر ارائه می‌دهد افزایش می‌یابد.

پورکیانی با اشاره به هدف دوم این تفاهم‌نامه ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت‌های بیمه ایران علاوه بر بنگاه‌داری، مسئولیت اجتماعی است که از جمله می‌توان به سرویس‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و ما درصدد هستیم در ارائه خدمات بیمه و ایفای مسئولیت و تعهدات اجتماعی بهترین باشیم.

او در پایان گفت: بیمه ایران با توجه به قرارداد بهترین سرویس را به صندوق اعتباری هنر ارائه خواهد داد و هر مساله دیگری خارج از آن باید بررسی شود.

در ادامه خلیج ارجمندی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) با اشاره به اینکه ۴۷ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران عضو این صندوق هستند، گفت: در بحث بیمه موضوعات مهم دیگری غیر از بیمه درمان و بیمه تکمیلی برای ما وجود داشت.

او ادامه داد: در رابطه با بیمه در مسائل جدی بازمانده ازجمله قیمت‌گذاری کالاهای هنری که در این زمینه کماکان با مشکلات عدیده روبرو هستیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: ما تابلوهای ارزشمند هنری داریم که می‌توانند در حراج‌های بین‌المللی شرکت کنند اما به جهت اینکه پوشش بیمه‌ای مشخصی ندارند از حضور در این حراج‌ها صرف‌نظر می‌کنند.

ارجمندی با اشاره به اینکه هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان در مسائل بیمه‌ای خیلی ضعیف واقع می‌شوند، گفت: قراردادی که تامین اجتماعی با این قشر منعقد می‌کند از نوع کارگری است و حداقل حقوق را دربرمی‌گیرد. در این بیمه ۸ درصد حق بیمه را هنرمند و ۱۰ درصد باقیمانده را صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌کند. همین مساله باعث شد صندوق بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و فرصت جدید برای افراد جدید نداشته باشیم.

او ادامه داد: از طرفی دیگر سازمان تامین اجتماعی افراد بالای ۶۰ سال را بیمه نمی‌کند این در حالی است که بسیاری از هنرمندان بالای ۶۰ سال از خدمات بیمه استفاده نمی‌کنند و بیمه نیستند. ما پیش بینی کردیم صندوقی ایجاد کنیم با نام صندوق تامین خسارات داخلی.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: صندوق تامین خسارات داخلی می‌تواند در داخل صندوق اعتباری هنر یا مشترکا با بیمه ایران ایجاد شود همچنین در زمینه بیمه‌های درمان تکمیلی و بیمه عادی انتظار ما این است است که پوشش بهتری درنظر گرفته شود.

ارجمندی به دلایل انتخاب بیمه ایران اشاره کرد و توضیح داد: بیمه ایران سیستم جامع و یکپارچه‌ای دارد و افراد کمتر درگیر بروکراسی می‌شوند همچنین این بیمه گستردگی فراوانی در سراسر کشور دارد و بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی تحت پوشش بیمه ایران هستند و انتخاب افراد برای بیمارستان و مراکز درمانی محدود نمی‌باشد از طرف دیگر نرخ توافقی با بیمه ایران نرخ معقولی است که با بیمه‌های دیگر قابل رقابت بود و امتیازات حرفه‌ای بیمه ایران باعث شد تا این بیمه انتخاب شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هنرمندان از بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر استفاده می‌کنند، بیان کرد: از بیمه ایران تقاضا داریم تا سقف پذیرش افراد را برای صندوق باز بگذارند تا اگر افرادی نتوانستند درا ین مدت عضو بیمه شوند و از خدمات آن استفاده کنند با معرفی‌نامه بنده یا وزیر بتوانند در فرصت‌های بعدی از این خدمات استفاده کنند.

آثار هنری

نویسنده