معرفی داوران « ایده ۳۰ میلیون تومانی » گالری ویستا

هیات انتخاب نشان «ویستا» (جایزه سالانه هنر معاصر) که همزمان با چهارمین سالگرد گالری ویستا به ایده‌ برتر هنری اهدا می‌شود، معرفی شدند.

 

 به نقل از روابط عمومی گالری «ویستا»، پریسا پهلوان – مدیر گالری – هیات انتخاب این جایزه را که ارزش مادی آن ۳۰ میلیون تومان است به این شرح اعلام کرد: حمید سوری، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمدزادگان، امیرعلی قاسمی و بهنام کامرانی.

پهلوان همچنین درباره‌ی چرایی اهدای جایزه به یک ایده‌ی هنری گفت: هنر ایران وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است. به نظر می‌رسد همه رسانه‌های هنری امروز در موقعیت برابر نسبت به هم قرار گرفته‌اند و آنچه یک اثر را تازه جلوه می‌دهد، رویکرد و ایده‌ی اجرای آن است.

او افزود: «ویستا» به معنای اندیشه است؛ از این رو گالری ویستا بنا دارد بر اساس ارزشیابی فکر و ایده های معاصر هنری به صورت سالانه جایزه و شرایطی برای اجرای طرح برتر نوآورانه فراهم کند. انگیزه‌بخشی برای خلق ایده‌های تازه در آفرینش‌های هنری، شناسایی طرح‌های برتر و نوآورانه در هنر معاصر، حمایت و تولید محتوا و اجرا و نمایش آثار، چاپ کتاب، پشتیبانی رسانه‌ای و نشست‌های تخصصی از جمله اهداف محوری جایزه و نشان «ویستا» است.

پهلوان همچنین اظهار کرد: علاقه‌مندان تا اول شهریورماه فرصت دارند ایده‌های نوآورانه‌ی خود را به گالری «ویستا» تحویل بدهند و در این رقابت هنری حضور داشته باشند.

مدیر گالری «ویستا» درباره‌ی شرایط شرکت‌کنندگان نیز گفت: شرکت برای تمامی سنین آزاد است. شرکت‌کنندگان باید طرح‌های خود را با فرمتword و متشکل از ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه به همراه مدارک بصری (تصویر فرمتjepg، صدا و فیلم با فرمتmovیاavi، ماکت طرح)  به دبیرخانه ارسال کنند. ارائه‌ی مشترک طرح‌ها امکان‌پذیر است و اولویت با هنرمندانی است که نمایشگاه و تجربیاتی در زمینه مورد نظر داشته باشند.

ایده

 پهلوان درباره‌ی زمان‌بندی بررسی طرح‌ها و ایده‌های رسیده و نیز مراحل برگزاری این جایزه توضیح داد: از اول مرداد تا اول شهریور آماده دریافت طرح‌ها هستیم؛ سپس ایده‌ها و مدارک بصری و صوتی آثار منتخب در دو بخش نمایش طرح و برگزاری نشست‌های تخصصی در مورد آثار در گالری ویستا بررسی می‌شود. پس از نمایش آثار، برترین‌ها در بازه‌ی زمانی سه ماهه معرفی شده و شرایط تولید نمایش آن‌ها توسط گالری فراهم می‌شود. سرانجام در آیینی، ایده‌ی برتر معرفی می‌شود و جایزه ۳۰ میلیون تومانی و نیز نشان «ویستا» به آن تعلق می‌گیرد.

نشانی سایت گالری ویستا www.vistaart.gallery است. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، شماره ۱۱ واقع است.

نویسنده