لبخند ژوکوند به استند آپ هنری های پلاک ۴ | گالری دنا

نمایشگاهگروهی عکاسی، طراحی،چیدمان، حجم، ویدئو آرت و …
عنوان: لبخند ژوکوند به استند آپ هنری های پلاک ۴
 گردآورنده: الهام زارع نژاد
  گالری دنا
هنرمندان : فرشیدپارسی کیا،حمید جانی پور، صادق هدایت، مژده دانش پژوه، کامبیز درمبخش، الاهه زارع نژاد، امیرمهدی ژوله،  عمران صلاحی، افشین شاهرودی، میلاد عیدیان، پرویز شاپور، بامداد موجانی.

 

گشایش:۲۲ امرداد ۹۵

پایان:۱شهریور ۹۵

بازدید:۱۶ الی ۲۰

آدرس گالری: تهران . خ طالقانی. خ سپهبد قرنی. کوچه سوسن.
پلاک ۴

تلفن: ۸۸۹۳۱۷۴۴
بیانیه:
به باور ارسطو، از میان موجودات زنده، انسان شاخص ترین موجودی است که می تواند بخندد، به عبارت دیگر ، خنده یکی دیگر از برترین امتیازهای ویژه ی انسان و دور از دسترس دیگر موجودات جهان است.
با به کار بردن درون مایه ی محتوایی در یک اثر ، از نوع سیاسی، اجتماعی ،فلسفی و فرهنگی و … می توان آن را بر پایه ی زاویه ی دیدِ متفاوت و با محورهای مختلفِ بیانی نیز به کار برد وسپس آن را تصویر محور کرد. بدین صورت تمام هنرها، اعم از سینما، موسیقی و … حتا طنز ادبی را هم می توان در مدیای تصویر در بخش هنرهای تجسمی در گالری ها به قاب کشاند.
کلمه ی استند آپ هنری ، عنوان ابداعی که در این مجموعه به کار رفته است، از کمدی جدا شده و با این رویکرد به کار رفته که برخی از آثاری که هنرمندان خلق می کنند می تواند نوعی استندآپ باشد و گاهی بیننده هم به واسطه ی این حرکت و جنبش می تواند در تولید یک اثر هنری نقش آفرینی کندو بدین گونه از شکل سنتی تماشاگری که از دوران قاجار روبروی یک تابلوی ثابت با چشمهای خیره وگشاد، بدون درکی از مفهوم، فقط زل می زد، فاصله بگیرد.

گالری دنا

نویسنده