مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی

چرا مرمت مجسمه‌های علی‌اکبر صنعتی طولانی شده است؟
مدیر تیم هنری مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی از دلایل طولانی شدن کار مرمت و بازگشایی موزه گفت.

حمید شانس – مجسمه‌ساز –  اظهار کرد: گاهی در کار مرمت، مشکلات تکنیکی به‌وجود می‌آید که باعث می‌شود پروسه‌ی آن طولانی‌تر شود. ما در مرمت آثار مجبور شدیم کارهایی انجام دهیم که پایان کار را طولانی‌تر کرده است.

او ادامه داد: در مواردی، مرمت‌های غیراصولی روی آثار انجام شده و معلوم نیست کدام‌شان کار استاد صنعتی است و کدام نیست. به همین دلیل مجبوریم کمی با مدارا پیش برویم تا کار مرمت به درستی پایان یابد.

شانس همچنین بیان کرد: مرمت آثار موزه باید تا کنون تمام می‌شد، اما ما درگیر برخی مسائل پیش‌بینی‌نشده شدیم. احتمالا آخر هفته، جلسه‌ای با سازمان زیباسازی و هلال احمر داشته باشیم تا درباره بازه زمانی تعیین‌شده برای پایان مرمت آثار و بازگشایی موزه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خردادماه امسال از مرمت مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی خبر داده بود. به گفته‌ی او، مرمت نزدیک به ۲۰۰ مجسمه به یک تیم هنری سپرده شد تا در کنار بازسازی بنا، آثار نیز احیا شوند. با این حال پروسه‌ی مرمت آثار موزه طولانی شده و هنوز وعده‌ی مسؤولان درباره‌ی بازگشایی موزه صنعتی محقق نشده است.

موزه علی‌اکبر صنعتی یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های تهران است که سال‌هاست به‌دلیل وضعیت ساختمانش تعطیل شده و بازدیدکننده‌ای ندارد.

علی‌اکبر صنعتی

علی‌اکبر صنعتی متولد سال ۱۲۹۵ در کرمان یکی از کودکان پرورشگاه صنعتی کرمان بود. او که از آغاز به نقاشی علاقه‌مند بود، به مدرسه کمال‌الملک وارد شد. موزه صنعتی در تهران شامل بسیاری از آثار این هنرمند در زمینه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی است.

 

نویسنده