فروش استثنایی آثار معاصر هنرمندان جوان در آرت بازل

دلالان مطرح جهان از فروش های بزرگ آرت بازل ۲۰۱۶ ابراز شادمانی کردند
گزارش بررسی آرت بازل سوییس با توجه به اخبار و مصاحبه های منتشر شده توسط وبسایت آرت نت

سایت تندیس ترجمه و گردآوری فاطمه کمالی

پس از حراج های اخیر بهار نیویورک و تمام و حواشی و سوالاتی که پیرامون آن در رابطه با سلامت آن فرم از بازار هنر وجود داشت، آخرین گردهمایی آرت بازل دور از حواشی بازار هنر و بدون اتصال به مراکز قدرت، بسیار زنده و طبیعی و پر قدرت برگزار شد و طبق چیزی که همیشه از آرت بازل توقع میرفت تقاضا برای کارهای کوچک و درجه یک بسیار بالا بود و فروش های بی نظیری رقم خورد.

دکتر هاوزر از بنیان گذاران هاوزر اند ویرث* در مصاحبه ای گفت : “در کل میتوان گفت در آرت بازل آتشی به پا بود، بعد از آن یک هفته چیزی که دستگیر ما شد این بود که بازار خصوصی به غایت بازار سالمی برای خرید و فروش هنر است و باید از استراتژی جدید آرت بازل برای فکوس به روی بخش آسیایی بازل بسیار تشکر کرد ما در آرت بازل های اخیر شاهد فروش های عمده ی مولتی میلیون دلاری به مجموعه داران آسیایی بودیم و این یعنی هدف گیری درست ، این برای ما بسیار خوشحال کننده است.”

آرت بازل
Tom_Wesselmann

در نهایت با وجود تایید همگانی سالم بودن خرید و فروش های ۴۷ امین دوره ی برگزاری آرت بازل تغییر در سرعت خرید و فروش ها هم قابل توجه بود عده ای از افراد حاضر این را بسیار موثر توصیف میکردند.
سرعت بالای خرید و فروش ها باعث میشد روند صعود قیمت یک هنرمند در طی یک هفته برگزاری آرت بازل مشخص شود
نخستین فروش ها روز اول استارت خوردند و تا روز آخر جا به جا میشدند و قیمتشان پیشرفت میکرد.
دلال ها و مجموعه داران این را اتفاق بی نظیری قلمداد میکردند چرا که بررسی کار ها بسیار آسان تر شده بود.
گالری های مطرح سه روز قبل از افتتاحیه عمومی در افتتاحیه وی آی پی کار ها را دیده و رزرو کرده بودند و در نخستین روز خرید های بزرگی انجام گرفت از جمله اثری ۲ میلیون دلاری از خوان میرو.

آرت بازل
Tom Wesselmann

در ادامه جریان فروش ها رکورد های قابل توجهی در فروش توسط هنرمندان جا به جای دنیا رقم خورد.
اثری از تام وسلمن* (پاپ آرتیست امریکایی) در روز سوم حراج توسط دیلر نیویورکی آکیوولا وارد حراج شد و ۳و نیم میلیون دلار به فروش رفت و روز بعد دیلر لندنی “هازلیت هولاند هیبرت” ، کاری از رادولف استینگل (مدرنیست ایتالیایی) را به قیمت ۱٫۸ میلیون دلار فروخت.
و در مجموع فروش های بی نظیری از اشخاصی که انتظار نمیرفت ثبت شد ، به نسبت اسامی جنجالی و تکرار شونده در حراج های معروف نیویورک آرت بازل هنرمندان معروف کمتر داشت ولی فروش خوب و پویایی را رقم زد.
جریانات شکل گرفته در آرت بازل سوییس و به تازگی آرت بازل هنگ کنگ هنرمندان جوان و دلالان و مجموعه داران را به خاطر وجود جریان موازی با حراج خانه ها بسیار امیدوار و خشنود ساخته است.

آرت بازل
Rudolf Stingel

* Hauser & Wirth هاوزر اند ویرث :گالری بین المللی هنر مدرن و معاصر مستقر در سوییس بنیان گذاری شده در سال ۱۹۹۲
Hauser & Wirth is an international gallery devoted to contemporary and modern art, founded in Switzerland by Iwan and Manuela Wirth and Ursula Hauser in 1992.

* تام وسلمن (پاپ ارتیست امریکایی) Tom Wesselmann American, 1931–۲۰۰۴

* رادولف ستینگل (کانسپچوالیست معاصر ایتالیایی) a contemporary Italian Conceptual artist born 1956 Rudolf Stingel

آرت بازل
stingelspan Rudolf Stingel

نویسنده