در آستانه‌ی هفته‌ی هنر معاصر آسیایی در نیویورک

در آستانه‌ی هفته‌ی هنر معاصر آسیایی در نیویورک

ترجمه تندیس فاطمه کمالی

پاییز امسال یازدهمین دوره‌ی هفته‌ی هنر معاصر آسیایی نیویورک (AKAW) برگزار خواهدشد.

این رویداد بزرگ هنری همه ساله در قلب نیویورک برگزار می‌شود تا استعداد‌های هنری و پتانسیل‌های قاره‌ی آسیا را به جهانیان نشان دهد.
با توجه به تنش‌های اخیر سیاسی واجتماعی در سراسر آسیا و به خصوص آسیای میانه امسال بنیان هنری هفته هنر معاصر آسیا (AKAW) فکوس خود را به روی مسائلی چون : جنگ، ترورسیم، محیط زیست، تبعیض و نابرابری و مهاجرت و مسئله ی پناهندگان قرار داده است.
برنامه‌ی امسال این رویداد شامل نمایش آثار دویست هنرمند از سرتا سر آسیا در نمایشگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های محیطی و پرفورمنس و چیدمان در طول رویداد است.
هفته‌ی هنر معاصر آسیایی نیویورک بیش از یک ماه در دل نیویورک برقراراست، تاریخ افتتاحیه رویداد هشتم سپتامبر است و تا هجدهم نوامبر برپا خواهدبود.

هنر معاصر آسیایی
علاقه مندان هنر می‌توانند به انتظار نمایش کارهای بی‌نظیر از هنرمندان چین، هند، ژاپن ، ایران ودیگر کشور های آسیایی بنشینند و بنیان هنری نیویورک این وعده را می‌دهد که کارهایی که امسال به نمایش در خواهد آمد آثاری تاثیرگذار و فوق العاده است.
مدیر (AKAW) گفت این رویداد در راستای نشان دادن هنرخالص تولید شده توسط هنرمندان جوان آسیایی است و از دل جریان هنر معاصر یک کشور برمی‌‌خیزد و به جهانیان نشان داده می‌شود و یک آینه ی تمام عیار از اتفاقاتیست که در آسیا در جریان است.
چیزی که امسال شاهدش خواهیم بود حضور پررنگ هنرمندان زن در این رویداد است که به برخی از جنجالی‌ترین آنان در ادامه اشاره داریم:
پرفورمنس تک نفره‌ی “آراهمیانی”[۱] هنرمند زن اندونزیایی در تالار تایلر رولینز
نمایش آثار مریم قانی[۲] هنرمند زن افغان در گالری رایان لی
نمایشگاهی تحت عنوان مهاجرت و پناهندگی از “بشرا خلیلی”[۳] زن مراکشی در موما از جمله ی برجسته‌ترین نمایش‌های انفرادی زنان آسیایی در طی این هفته‌ی هنر است.
هنر معاصر آسیایی
۱٫ Arahmaiani
۲٫ Mariam Ghani
۳٫ Bouchra Khalili

نویسنده