گزارش نمایشگاه دویدن به سوی رویاها |گالری شوگر ایالت آرکانزاس

گزارش نمایشگاه دویدن به سوی رویاها |گالری شوگر ایالت آرکانزاس

” دویدن به سوی رویاها” عنوان نمایشی از آثار هنرهای تجسمی گروهی از هنرمندان جوان ایرانی و آمریکایی است که با همکاری و حمایت دانشگاه ایالتی آرکانزاس به گردآوری دو دانشجوی ایرانی، مریم امیر واقفی و زیبا رجبی، در گالری شوگر ایالت آرکانزاس برگزار می گردد.
رویا، مانند خنده و گریه، از تجربیات مشترک بین انسان ها است و می تواند آنها را در گوشه و کنار دنیا به هم نزدیک کند. در این مجموعه آثار نیز هنرمندان به صورت آشکارا یا ضمنی با الهام از رویاهایشان آثاری را خلق کرده و به نمایش می گذارند. رویاهایی که گاه شخصی و فردی است، مانند آثار هنرمند آمریکایی ارین اریس گاردنر که در برهه ای از زندگی اش رویا و دغدغه لاغر شدن داشته، همچنان که دغدغه بسیاری از مردم امریکاست، و با مجموعه عکسی با این مضمون در این نمایش حضور دارد. از آن رو، هنرمند ایرانی متولد عراق، شیرین ملت گهر که رویای جهانی صلح دارد و به طور ضمنی تاثیرات ناآرامی خاورمیانه به روی خودش و خانواده اش و همچنین همذات پنداری اش با مردم مناطق جنگی در سراسر دنیا دستمایه او برای خلق اثر هنری اش است. آثار ملت گهر نوعی تراپی است و او به طور ضمنی به مقابله با آثار روانی جنگ می پردازد و ابزارش برای این کار، هنر است. اثر علی فاموری هنرمند دیگر این نمایش، نقاشی دیجیتال است که تکنیک ها و تصاویر جدید در مدیوم نقاشی را به چالش می کشد و تجربه می کند و در نهایت امر، تصویری جدید از خیال و رویا را به مخاطب ارائه می دهد.

گزارش نمایشگاه
مریم امیرواقفی، زیبا رجبی، شیرین ملت گهر، امیر خجسته، مینا جعفری، علی فاموری، یاسمن نوذری، امیر باستان و امان عسگری زاد هنرمندان ایرانی این نمایش هستند. این نمایش که شامل رسانه های گوناگون هنرهای تجسمی شامل ویدئو آرت، نقاشی دیجیتال، طراحی، نقاشی، عکس، چاپ دستی، چیدمان و … است که ابتدا در یکی از گالری های تهران برگزار شد و از تاریخ اول سپتامبر تا بیست و پنج سپتامبر در گالری شوگر در شهر فیتویل ایالت آرکانزاس آمریکا برای نمایش عموم برقرار است. دویدن به سوی رویاها در آینده ای نزدیک در کشورهای دیگر نمایش داده شود.

گزارش نمایشگاه گزارش نمایشگاه گزارش نمایشگاه گزارش نمایشگاه

نویسنده