نمایشگاه نقاشی های آهنگین پژمان تدین |نگارخانه شهر آوا

نمایشگاه نقاشی های آهنگین پژمان تدین | نگارخانه شهر آوا موزه موسیقی
با همکاری اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور بخش فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا
افتتاحیه ۲۵ شهریور پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ 
به مدت یک هفته 
ساعت بازدید ۱۰ تا ۲۰ 
پژمان تدین

پژمان تدین  نقاش و موزیسین اصفهانی، در سال ۱۳۵۶ متولد شد. وی نقاشی را از سه سالگی نزد پدر بزرگش مرتضی شریفی که از نقاشان اصفهان بود آغاز نمود و در ادامه از محضر استادانی چون مرتضی نصر و اکبر میخک بهره ¬مند گشت. همزمان با آموزش نقاشی نواختن تار و سه تار را نیز زیر نظر استادانی نظیر کامران کیوان، بهروز همتی و زنده یاد استاد محمد رضا لطفی فرا گرفت. نامبرده در سال ۱۳۸۱ عازم ایتالیا شد و در «آکادمی هنرهای زیبای شهر فلورانس» و سپس در شهر رم به تحصیل در رشته نقاشی پرداخت و همچنین به فراگیری «موسیقی قرون وسطی در اروپا» همت گماشت؛ که حاصل آن برگزاری صدها نمایشگاه نقاشی و کنسرت موسیقی در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان، پرتغال، آمریکا، اسپانیا و… بوده است.

پژمان تدین
پژمان پیوسته تلاش کرده در آثارش رابطه بین هنر نقاشی و موسیقی را مد نظر داشته و به مخاطبین خود آثاری با بهره گیری از هر دو هنر را ارائه نماید. در این راستا برای نخستین بار در دنیای هنر موفق به خلق تابلوهای نقاشی آهنگین شده است. در این آثار با نصب سیم ¬هایی، توانسته آوا و روح حاکم بر فضای نقاشی شده را به گوش بیننده برساند. رنگهای به کار رفته در این تابلوها برگرفته از تونالیته¬های رنگی کاشیکاریهای اصفهان و کنتراست شگفت انگیز رنگ آجرها و کاشیهای فیروزه ای این شهر است.
وی در کنسرتهای اخیر خود در کنار بهره گیری از موسیقی ایرانی، تابلوهای نقاشی خود را نیز به نمایش گذاشته و در حقیقت نشان می دهد که نقاشی به ساز موسیقی و سازها به تابلوهای نقاشی تبدیل می شوند. اجراهای او جاییست برای شنیدن صدای نقش هایش. در نمایشگاه اخیرنمونه ای از اینگونه آثار ارائه شده است.

پژمان تدین

پژمان تدینپژمان تدین پژمان تدین پژمان تدین

نویسنده