فراخوان گرنت عکاسی مستند “شید”

فراخوان دومین دوره گرنت (کمک هزینه) عکاسی مستند “شید”

شورای سیاست‌گذاری جایزه شید در آستانه‌ی برگزاری هفتمین دوره‌ی این جایزه، فراخوان دومین دوره گرنت شید (کمک هزینه تکمیل پروژه‌های عکاسی مستند) را اعلام می نماید.
طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، هر سال یک عکاس زن و یک عکاس مرد زیر ۳۵ سال، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی مستند مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. هزینه‌های برگزاری این گرنت و مبلغ کمک‌هزینه، توسط گروهی از خود عکاسان مستند تامین شده است.

آیین نامه دومین گرنت شید
– دومین دوره گرنت شید موضوع ندارد. شورای سیاست گذاری شید از تمامی عکاسانی که پروژه‌شان به دلیل مسائل مالی تکمیل نشده است، دعوت می‌کند تا در این فراخوان شرکت کنند.
– کمک هزینه شید به عکاسانی اعطا می‌شود که ایده‌ی خوب و منحصر به فردی برای انجام یک پروژه عکاسی مستند داشته باشد و پروژه‌شان به دلایل مالی نیمه‌تمام مانده باشد. درخواست کنندگان باید پروژه خود را همراه با برنامه هزینه‌های آتی خود ارائه کنند. پس از آن شورای سیاست گذاری شید از میان پروژه‌های دریافت شده، ۲ پروژه را شایسته دریافت کمک هزینه خواهند دانست.
– تمامی مراحل ثبت نام و ارسال پروژه و اطلاع رسانی گرنت شید از طریق سایت جایزه عکس شید به نشانی www.sheedaward.ir صورت می‌گیرد.
– شرکت در این فراخوان برای تمامی عکاسان مستند رایگان است.
– درخواست کنندگان باید عکسهای گرفته شده پروژه تا کنون را همراه با پروپزال مجموعه از طریق فرم ثبت نام ارسال نماید.

فراخوان
– عکس‌های ارسالی باید بین ۱۵ تا ۳۰ فریم عکس (ضلع بزرگ ۸۰۰ پیکسل) و همراه با توضیحات باشد و بصورت ZIP (حداکثر ۱۰ مگابایت) ارسال شود.
– برندگان گرنت باید از کمک هزینه برای تکمیل پروژه ی خود استفاده کند. آن‌ها موظف هستند پروژه تکمیل شده و نهایی خود را حداکثر تا پایان آذرماه ۱۳۹۵ تکمیل کنند. در این مدت دو نفر عکاس حرفه‌ای از طرف «شید» بعنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آنها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد.
– مجموعه‌های برنده کمک هزینه پس از تکمیل، همزمان با نمایشگاه هفتمین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهند شد.
– برندگان متعهد خواهند بود تا زمان برگزاری نمایشگاه، آثار خود را در هیچ محلی اعم از نمایشگاه یا مطبوعات منتشر نکنند و به هیچ شخص حقوق و یا حقیقی اجازه ی چاپ اثر را ندهند.
– آخرین مهلت ارسال پروپزال: ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ (۳ اکتبر ۲۰۱۶)
– مبلغ کمک هزینه: ۲ میلیون تومان (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال) برای هر عکاس خواهد بود.
– تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه شید است.

برای اطلاعات بیشتر به سایت جایزه شید مراجعه فرمایید.

نویسنده