نمایشگاه تصویرسازی عاشورا | نگارخانه لاله

نمایشگاه آثار تصویرسازی عاشورا با حضور هنرمندان تصویرگر در نگارخانه لاله گشایش یافت.

عصر روز جمعه ۱۶ مهرماه (پنجمین روز از ماه محرم)، نمایشگاه آثار”کارگاه یک روزه تصویرسازی عاشورا” با حضورهنرمندان: اکبر نیکان پور، عطیه مرکزی، کیوان عسگری، کمال طباطبایی، علی بوذری، مهکامه شعبانی، رضا مکتبی، مانلی منوچهری ، جاوید رمضانی (مدیر سایت دوهفته نامه تندیس)، محمد قربانی(نقاش)گشایش یافت.

همچنین هنرمند تصویرگر معاصر سوئدی، (ماتیاس ردولف سون) نیز که به بهانه برگزاری ورک شاپ و نمایشگاه تصویرسازی اخیرش در (خانه هنرمندان ایران) به تهران سفر کرده است، ضمن بازدید از نمایشگاه تصویرسازی عاشورا در نگارخانه لاله، اذعان داشت که آثار تولید شده در این کارگاه از سطح کیفی مطلوبی برخوردار هستند و افزود تصویرگری معاصر ایران در حال حاضر از جایگاه شناخته شده و بالایی در سطح جهان برخوردار است.

شایان ذکر است، در این نمایشگاه، ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند تصویرگر شاخص و فعال در عرصه هنر تصویرگری ایران، با موضوع “عاشورا” به نمایش در آمده است که تمامی آثار در کارگاهی یک روزه که در نگارخانه لاله برگزار شد، شکل یافته  و در این رویداد رونمایی شدند. تمامی این آثار، فارغ از متن و به صورت تصویرسازی مستقل خلق شده اند. برخی از هنرمندان با الهام گرفتن از تصاویر عامیانه، نگارگری و چاپ سنگی، جامه نوینی بر پیکرۀ سنت تصویرسازی عاشورایی پیشینیان پوشانده اند و برخی نیز با رویکردهای معاصر و جدید، تصاویر خود را خلق کرده اند. با این حال، آنچه که نقطۀ اشتراک میان این تصاویر به شمار می آید، روایتی خلاقانه و بدیع از نبرد خیر و شر است.

نمایشگاه برای بازدید  تا ۴ آبان از ساعت  ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹، به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان می توانند برای بازدید به نگارخانه لاله، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله  مراجعه نمایند. تلفن۸۸۹۶۰۴۹۲

تصویرسازی عاشورا

نویسنده