کاشی “آسمان کاشان” بر دیوار یادبود وروتسواف

عباس اکبری ، یکی از دعوت شدگان  پروژه  دیواریادبود، وروتسواف است. پروژه ای که طی آن هنرمندان کشورهای مختلف در پروژه ساخت دیواری از کاشی با عنوان دیدار در وروتسواف شرکت  می کنند تا زمینه‌های مشترک و مؤثر هنر به ویژه هنر سرامیک را در روابط فرهنگی بین المللی نشان دهند.این پروژه به دعوت دانشکده سرامیک و شیشه آکادمی هنر و طراحی شهر “وروتسواف” و مسؤولان این شهر که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶ است، می‌باشد.

واژه “کاشی” با این پیش زمینه که برگرفته از نام شهر کاشان است، واژه ای شناخته شده در ادبیات سرامیک بوده که ضرورت توجه دوباره به آن را در جغرافیای ایران به ویژه شهر کاشان می‌رساند.

دکتر اکبری در این باره گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای چنین فعالیت‌هایی در آینده نزدیک در کاشان، در حال آماده سازی مقدمات پروژه کاشی‌های یادبود خاندان کاشی ساز کاشانی به ویژه خاندان ابی طاهر هستم که کاشی‌های فاخری در تاریخ سرامیک از خود به یادگار گذاشتند.

کاشی

به گزارش  هنرآنلاین عباس اکبری دانش آموخته پژوهش هنر و عضو هیأت علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان است. وی سال گذشته به عنوان نخستین نماینده کشور ایران برای عضویت در آکادمی بین المللی انتخاب شد و مردادماه گذشته نیز مدال برنز نمایش گاه سرامیک کرواسی و چهارمین جایزه بین المللی سال‌های اخیر خود را دریافت کرده بود.

کاشی

نویسنده