خانه | نگارخانه‌ها | فرخ مهدوی | زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی نقاشی

فرخ مهدوی | زیرزمین دستان

دستان برگزاری نمایشگاه انفرادی فرخ مهدوی با نمایشگاه‌گردانی علی بختیاری با عنوان «اصلاح بزرگ» در زیرزمین دستان را اعلام می‌کند. این نمایشگاه در روز پنجم آذر ۱۳۹۵ افتتاح و تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت. این اولین نمایشگاه انفرادی فرخ مهدوی در زیرزمین است. آثار او تاکنون در دو نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی، از جمله در گالری ایزابل ون دن آیند (دبی، امارات متحده‌ی عربی) و گالری کرینزینگر (وین، اتریش)، و همچنین بینال ونیز ۲۰۱۵ به‌ نمایش درآمده‌اند.

آثار فرخ مهدوی (م. ۱۳۵۰، تهران) به خاطر رنگ صورتی یکتا و شیوه‌ی اجرایی او، با نگاه اول شناخته می‌شوند. او در پرتره‌هایش، آن‌طور که خودش می‌گوید «با حذف ناخالصی‌ها»، آشنایی‌زدایی از عناصر معمول چهره، و عبور از «تعاریف کلیشه‌ای»، تلاش می‌کند تا به «معنای مادی‌تری*» دست پیدا کند.

آثار اخیر که در طول حدود دو سال به‌وجود آمده‌اند، عمدتاً فرآیند اصلاح صورت را مستقیماً نمایش می‌دهند. او درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «از زمانی که موهای ریشم شروع به‌سفیدشدن کردند، هرروز اصلاح می‌کردم تا نبینمشان. این عادت آرام‌آرام برایم جذاب شد و بیش‌تر به آن دقت می‌کردم. این نقاشی‌ها تحت تأثیر همین مسئله هستند.» این آثار از نظر تکنیکی در راستای نقاشی‌های قبلی این هنرمند هستند، اما از بسیاری جهات، ویژگی‌هایی از چند مجموعه‌ی مختلف او در آن‌ها ترکیب شده است. کنارهم‌قرارگرفتن رویکرد بیانمند منحصربه‌فرد فرخ مهدوی با برخورد واقع‌ گرایانه‌ای که در اجرای چشم‌ها دیده می‌شود، از متمایزترین وجوه آثار این مجموعه است.

 فرخ مهدوی

Dastan is pleased to announce the opening of Farrokh Mahdavi’s solo exhibition titled “The Big Shave” curated by Ali Bakhtiari at Dastan’s Basement. The exhibition will be open for public viewing from November 25, 2016, through December 4. This is Farrokh Mahdavi’s first solo exhibition at the Basement. His work has been featured in two solo exhibitions as well as many group shows, including at Gallery Isabelle van den Eynde (Dubai) and Galerie Krinzinger (Vienna), as well as Venice Biennale in 2015.

Farrokh Mahdavi’s (b. 1970, Tehran, Iran) works are easily distinguished with their unique pink hue and recognizable technique. As he once said about his portraits, Farrokh aims to reach “a more material meaning*” by “omitting the impurities”, defamiliarization of known facial elements, and crossing over “cliché definitions”.

The current works that have been created over the course of about two years, generally show the process of shaving one’s face. He states: “Since my facial hair began to turn white, I started to shave every day in order not to see the white ones. This routine gradually became more interesting, causing me to further think about it. These paintings have been inspired by this experience.” The works are a progression of the artist’s previous paintings, but aspects of his different series have been mixed together as well. Farrokh’s signature expressive approach along with his realist approach in painting the eyes of the portraits, are among the most distinctive features of this series.

فرخ مهدوی

نوشته‌های پیشنهادی

ژیلا کامیاب

در انتظار قطعیت جهان جدید در آثار ژیلا کامیاب

شعر نا تمام | نگاهی به آثار ژیلا کامیاب مجله هنرهای تجسمی آوام: جاوید رمضانی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.