گزارش نمایشگاه سودابه کردی + گزارش تصویری

سایت تندیس به قلم سارا بافتی‌زاده
نمایشگاه انفرادی سودابه کردی با عنوان سو(ذن/زن/ظن) در گالری ابد با ارائه ده اثر افتتاح شد که در ابتدا سه تابلوی ایشان ممیزی گردید .
سودابه کردی، در پس زمینه‌کاری خود تئاتر و طراحی صحنه را دارد. که این خود در خلق فضایی با روح دراماتیک، ‌زبان بصری‌خاص و همچنین روایی بودن آثارش را نشان می‌دهد، با اینکه جای خالی آثار خوانش آنها را ناقص می کند، که البته با توضیحات سودابه سمت و سو می‌گیرد .

آثار به شیوه فتوپنتیگ خلق شده، مدیوم اصلی ایشان پرتره‌ها و اشیائی است که در موقعیت‌های انتخابی سیاه و سفید عکاسی و با کاردک در ادامه تصاویر رنگ گذاری و برای ارتباط تصاویر از عنصر خط بهره برده، به صورتی که منحی های موجود در آثار اشاره به تداوم حرکت و انتقال مفاهیم بنیادین و ارجاع به روایت های‌ سینه به سینه می‌باشد، در یکی از این آثار با عنوان “ملاقات” اشاره به نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده (فردریش دورنمات) دختری دیده می شود با چشمانی بسته که گوشواره هایش فانوس هایی‌ست سنگین که او حمل می کند که می تواند تعبیری اکسپرسیونیستی از داستان باشد.
خط سیر و تفکر پشت آثار بسیار جذاب می‌باشد که می‌تواند در آثار بعدی سودابه کردی بصورتی جا افتاده‌تر و تکنیکی تر ارائه گردد.
نمایشگاه تا روز جمعه ۲۶ آذر ماه در گالری ابد به آدرس: گیشا(کوی نصر) خیابان شهید علیالی (پیروزی غربی) خیابان جوادی پلاک ۵۳ دایر می باشد .
سودابه کردی

نویسنده