گزارش حراج زمستانه حراج تهران

گزارش حراج زمستانه حراج تهران 

سایت تندیس

حراج تهران بعد از موفقیت ۵ ساله خود در برگزاری حراج امسال تصمیم گرفته است حراج زمستانی خود را برگزار کند و به رسم حراج خانه‌های بزرگ جهان در دو نوبت یعنی در اولین و آخرین فصل سال  یک برنامه برگزار کند. پیش از این شاهد برگزاری حراج بزرگ تهران تنها در بهار هر سال بودیم.

 

حراج زمستانه حراج تهران

 

 

نمایش آثار در ۲۹ آذر و ۱ ام دی ماه در هتل اسپیناس پالاس اتفاق افتاد که ۱۲۰ اثر معاصر ایرانی از ۱۱۱ هنرمند ایران  در آن بود.

حراج زمستانه حراج تهران

آثار هنرمندانی که پیش از این در حراج نبودند بسیار به چشم می‌خوردند ارزان‌ترین اثر حراج یک عکس از مجموعه چاقوهای پیمان هوشمندزاده بود با پایه قیمت ۷-۹ میلیون تومان؛ و در میان نقاش‌ها، اثری از حسین چراغچی با پایه قیمت ۸-۱۲ میلیون تومان و مسعود کشمیری ۸-۱۲ میلیون تومان بود. در میان آثارِ سقف قیمتی حراج، آثاری از فرهاد مشیری، حسین زنده‌رودی، منوچهر یکتایی، فریده لاشایی، رضا درخشانی و بهمن محصص در صدر بودند. غیاب آثار سهراب سپهری نیز موضوع قابل توجهی در این حراج بود. پیش از این در صحبت‌هایی که درباره‌ی  حراج تهران می‌شد این بحث بود که وزنه‌ی فروش حراج تهران بر دوش آثار سهراب سپهری است و امروز باید ببینیم که در عدم حضور اثری از وی، فروش کل حراج چگونه خواهد بود.

حراج زمستانه حراج تهران

در حراج بهار ۹۵، گران‌ترین اثر قیمت‌گذاری و فروخته شده‌ی حراج، اثری از سهراب سپهری بود با پایه قیمت ۲-۳ میلیارد و در حراج ۳٫۵ میلیارد فروخته شد. در حراج ۹۵ گران‌ترین اثر قیمت‌گذاری شده اثری از فرهاد مشیری با پایه قیمت ۶۰۰-۸۰۰ میلیون بود. حال باید دید در ۳ و ۴ دی ۹۵ که حراج اصلی در هتل اسپیناس پالاس برگزار می‌شود، استقبال از آثار چطور خواهد بود و فروش حراج ۹۵ به چه شکل خواهد بود.

نویسنده