نتایج آخرین حراج تهران

نتایج آخرین حراج تهران

گزارش حراج دی ماه ۹۵، حراج تهران در هتل اسپیناس پالاس

عکس و گزارش: فاطمه کمالی

سایت تندیس

 تجربه‌ی متفاوت مجموعه حراج تهران با تمام نقد‌ها و حواشی شب سوم دی ماه در محل هتل اسپیناس پالاس اتفاق افتاد. پیش از این با گزارش نمایشگاه حراج و قیمت های پایه در خدمتتان بودیم و سطح عمومی قیمت ها و قیاس آن را با حراج خرداد به بحث گذاشتیم.

نتایج آخرین حراج تهران

گرانترین اثر قیمت گذاری شده اثری از فرهاد مشیری با قیمت پایه ۶۰۰-۸۰۰ میلیون تومان بود چیزی کمتر از یک سوم قیمت تخمینی گرانترین  اثر حراج خرداد که اثر سپهری با تحمین قیمت ۲تا ۳ میلیارد تومان بود.

فروش کل حراج خرداد ۲۵٫۳۶۲٫۰۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که فروش کل حراج دی ماه ۱۲٫۳۴۴٫۰۰۰ میلیارد تومان بود چیزی کمتر از نصف حراج خرداد ۹۵٫

اولین اثر چکش خورده  تابلو نقاشی‌خط از رضا رینه بود با قیمت پایه ۲۰-۲۵میلیون تومان که با قیمت باور نکردنی ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. سپس با چکش خوردن اثری از بهرام حنفی به قیمت ۲۴ میلیون جو حراجی اندکی آرامتر شد.

نتایج آخرین حراج تهران

نخستین اثر حجم و مجسمه از مسعود اخوان جم بود که با پایه قیمت ۸۰-۱۲۰ میلیون تومان به حراج گذاشته شد و ۱۳۰ میلیون تومان فروش رفت. سپس اثری از علی شیرازی ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد . اثر دیگر جنجالی حراج کاری از حسین زنده‌رودی بود با قیمت پایه ۲۵۰-۳۵۰ که به قیمت کمینه نرسیده و ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رفت این در حالی است که در حراج های پیشین زنده رودی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را تجربه کرده بود و کاری از وی به قیمت ۱ میلیارد تومان فر وش رفته بود.

اثر افشین پیرهاشمی نیز با پایه قیمت ۸۰-۱۲۰ میلیون به قیمت ۱۲۰ میلیون چکش خورد .هنرمندان جوان نیز از اقبال خوبی برخوردار بودند اثر نزار موسوی نیا با قیمت پایه ۱۰-۱۴ میلیون ۲۶ میلیون تومان چکش خورد و ارزان ترین اثر نقاشی قیمت گذاری شده از مسعود کشمیری ۱-۱۲میلیون ۲۲ میلیون تومان چکش خورد.

نتایج آخرین حراج تهران

دو اثر از رضا درخشانی نیز جضور داشتند که اولی به قیمت ۳۰۰ میلیون و دیگری به قیمت ۵۰۰ میلیون چکش خوردند.

از منیرفرمانفرماییان نیز دو اثر گچ آیینه بود با پایه قیمت های ۲۵۰-۳۵۰ و ۲۰۰-۳۰۰ میلیون که اولی ۳۰۰ و بعدی کمتر از قیمت کمینه ۱۷۰ میلیون تومان چکش حوردند.

در مجموع عکاس‌های سرشناس حاضر در حراج نیز قیمت های خوبی را به ثبت رساندند بهمن جلالی ۵۰ میلیون شادی قدیریان ۳۲ میلیون، سعید صادقی عکاس جنگ ۳۴ میلیون تومان…

نتایج آخرین حراج تهران

ارزان ترین اثر قیمت گذاری شده در حراج از مجموعه چاقو های پیمان هوشمند زاده ۷-۹ میلیون تومان به قیمت کمینه نرسید و ۶ میلیون تومان چکش خورد چیزی کمتر از قیمت آثار این هنرمند در گالری‌ها.

گرانترین عکس به فروش رسیده در حراج هم اثر عباس کیارستمی از مجموعه سفید برفی بود با قیمت نهایی ۲۰۰ میلیون به فروش رسید.

نی لبک زن بهمن محصص با قیمت پایه ۳۰۰-۴۰۰ میلیون تومان در نهایت به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد و در رده گرانترین آثار به فروش رفته در حراج قرار گرفت.

گرانترین اثر کل حراج طبق انتظار کار مشیری بود که به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان فروش رفت دیگر اثر وی هم که بین ۳۶۰ -۵۰۰ میلیون قیمت گذاری شده بود هم ۵۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

گرانترین مجسمه به فروش رفته اثر پویا آریان پور بود بین ۱۵۰-۲۰۰ میلیون قمیت گذاری شده بود و ۳۴۰ میلیون تومان چکش خورد.

گزارشهای گذشته از حراج تهران را در زیر ببینید:

 

 

نویسنده