عكس‌ هاي آنیتا ون در کرول در دوبي

| گالري Empty Quarter Galleryempty-quarter-3

| نمايشگاه انفرادي عكاسي

| هنرمند: آنیتا ون در کرول

| عنوان: “شروع یک ملت”

| گشايش: ۳۰ نوامبر- ۷ تا۱۰

| پايان: ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴

در طی چهل و سومین سالگرد تاسیس امارات متحده به عنوان یک فدراسیون ،به زمان قبل از برج های بتنی و آهنی، هتل های لوکس و رستوران ها ی پر زرق و برق  نگاهی می اندازیم. به گفته ون در کرول این دوره  ی تغییر زندگی از چادرنشینی به اولین اجتماع های این ملت تازه تاسیس است.
گالری  Empty Quarter مفتخر به ارائه عکس های امارات متحده در یک مجموعه ی جذاب به نام “ابتدای یک ملت” توسط عکاس هلندی آنیتا ون درکرول می باشد.
در سال ۱۹۷۵ آنیتا ون درکرول که همسر یک مهندس لایروبی هلندی بود، موقعیت ویژه ای پیدا کرد تا از اولین چادرنشین هایی که در این سرزمین ساکن شدند عکاسی کند. او به عنوان یک خارجی ساکن در جمیرا تبدیل به یکی از اولین ساکنین روستای جبل علی شد، ون درکرول به همراه کودکش به گشتن روستا ها و بازارهای عربی و بیابان شنی کرد.و موفق به کسب اعتماد و احترام صدها مردمی شد کهاز زندگیشان عکاسی می کرد. او می گوید بعضی از آنها که تا قبل از آن از خودشان عکسی نداشتند، خوشحال می شدند و شماا می توانید این خوشحالی را در عکس ها ببینید.
این تصاویر بدوی از بیابان جزء آخرین عکس هایی است که گرفته شده است قبل از این که کل این جمعیت زندگی چادرنشینی خود را رها کنند و ساکن شوند تا روستاها و شهر ها را بوجود آورند.
آنیتا متولد 1946 در هلند است. عکاسی نقش مهمی را در تمام طول زندگی ون درکرول بازی کرده است. او از 10 سالگی شروع به عکاسی در دور دنیا کرد. بین سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ ون درکرول زندگی روزمره ی دبی را عکاسی کرده است. یک کتاب عکس از این دوره توسط انتشارات Cewe Fotoboek   به نام دبی۱۹۷۵-۱۹۸۰ به چاپ رسیده است. ون درکرول هم اکنون ساکن هلند است و در آنجا عکاسی  می کند.

نویسنده