آغاز نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

افتتاحیه نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
موزه هنرهای معاصر | فرهنگسرای نیاوران
گشایش: یکشنبه  ۳ بهمن ماه 

جشنواره هنرهای تجسمی فجر

آیین افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر امروز در تاریخ ۳ بهمن ماه از ساعت ۶ در محل موزه هنرهای معاصر ایران با حضور مجید ملا نوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقایی دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه تجسمی کشور برگزار می شود. همچنین در این مراسم از فعالان برتر عرصه تجسمی تجلیل و تقدیر می شود.

نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های بدیع و خلاقانه هنری و پژوهشی با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر تهران از ۳ الی ۳۰ در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

رویکرد جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مقایسه با دوره قبل با تاکید بر بهره برداری از ظرفیت های مختلف انجام شده است  و شاهد حضور فعال نسل جوان و صاحبان ایده و همچنین اساتید و پیشکسوتان نیز در این رخداد هستیم.

مجتبی آقایی دبیرکل نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: در این دوره ۱۳ هزار تقاضای شرکت داشتیم که شورای هنری مرکب از نمایندگان رشته‌های تجسمی، نهایتاً ۱۰ اثر را انتخاب می‌کنند؛ یکی از برنامه‌های امسال این است که روز اول جشنواره، فعالان هنرهای تجسمی معرفی می‌شوند و همزمان با افتتاحیه، برگزیدگان اصلی و مفاخر را معرفی می‌کنند که نشان تجسمی فجر و طوبای زرین به آن اعطا خواهد شد. همچنین همایش ۳ روزه در موزه هنرهای معاصر تحت عنوان خوانش هنر از دیگر برنامه‌های جشنواره فجر است که از حوزه‌های مختلف و حتی هنرهای جدید در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره ۳۰ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نشانی موزه هنرهای معاصر تهران: خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله

تلفن: ۸۸۹۸۹۳۷۴

نشانی فرهنگسرای نیاوران: خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران

تلفن: ٢-٢٢٢٨٧٠٨١

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر مراجعه نمایید.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر

نویسنده