بررسی گالری‌های تهران | مجله هنری کارنما

روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت شش، یکی از گفتارهای کارنما به بررسی گالری‌های تهران اختصاص خواهد یافت. در این میزگرد، اُرکیده درودی از گالری اُ، بهزاد نژادقنبر از گالری اِمکان، سلمان متین‌فر از گالری آب‌انبار، و هرمز همتیان از گالری دستان، تجربه و برداشت خود را در مورد گالری‌داری در هنر امروز ایران به ‌گفت‌وگو می‌گذارند.

از سال‌های پایانی دهه‌ی هشتاد، رفته‌رفته فضاهای تازه‌ای برای نمایش کارهای هنری در تهران گشایش یافتند که در بیش‌تر موردها کوشیدند تا از نظر مقیاس و برنامه‌ی کاری با استانداردهای جهانی نزدیکیِ بیش‌تری نشان دهند. برخی در پی برقرارکردن پیوندهای بیش‌تر با صحنه‌ی هنر منطقه یا پراکنش قومی ایرانی‌ها بودند و برخی دیگر بر توانش‌های کم‌تر مورد توجه قرارگرفته‌ی داخلی چشم دوختند.

هرچند این نخستین تلاش کارنما برای توجه به این جنبه‌ی مهم هنر ایران نیست اما در چند سال‌ گذشته، با گشایش گالری‌های جدید در تهران، نیاز به بررسی ارایه‌ی هنری و اقتصادیِ‌ کارهای هنری در فضای هنر ایران دوباره طرح گردید. اکنون، بررسی این دگرگونی‌ها و نیز کارکردهای یک گالری از زبان مدیرهای شماری از این گالری‌ها، گفتار این ماه کارنما را تشکیل می‌دهد. آقای متین‌فر از راه اسکایپ به ما خواهند پیوست.

کارنما

در پایان، همواره فرصتی برای پرسش و پاسخ با مخاطب‌ها نیز وجود خواهد داشت.

مجموعه‌ گفتارها‌ی آزاد کارنما در آخرین سه‌شنبه‌ی هر ماه با هم‌کاری موسسه‌ی چارسو برگزار می‌شود که آدرس آن را در زیر می‌بینید.

نشانی: پل سیدخندان، خیابان شقاقی، شماره‌ ۲۴
تلفن: ۲۲۸۶۱۳۵۶ و ۲۲۸۶۹۵۹۵

کارنما

 

نویسنده