رونمایی کتاب آثار چاپ‌دستی هنرمندان جهان در موزه هنرهای معاصر تهران

رونمایی کتاب آثار چاپ‌دستی هنرمندان جهان در موزه هنرهای معاصر تهران
با همکاری بنیاد لاجوردی و نشر هنر معاصر 

مراسم رونمایی از کتاب «آثار چاپ‌دستی هنرمندان جهان در موزه هنرهای معاصر تهران» همزمان با گشایش نمایش منتخب آثار موزه “مسافران برلین، رم” در موزه هنرهای معاصر تهران، سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ساعت ۱۷

بنیاد لاجوردی و نشر هنر معاصر کتاب «آثار چاپ ‌دستی هنرمندان جهان در موزه هنرهای معاصر تهران» را در زمستان ۱۳۹۵ منتشر کرده است. این کتاب تلاشی جهت مکتوب و مدون‌کردنِ بخشی از گنجینه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران است و برای نخستین‌بار در این کتاب گزارشی از فهرست آثار چاپ‌دستی هنرمندان خارجی گنجینه ارائه می‌شود.

در موقعیت تاریخی و فرهنگی امروز ایران و تحولاتی که در دنیای هنر در حال وقوع است، اهمیت گنجینه‎ی موزه‎ی هنرهای معاصر تهران به‌عنوان بخشی از داشته‌های فرهنگی ایران بیشتر مطرح می‌شود و ضرورت تهیه‌ی فهرستی از آثار موزه‌ی هنرهای معاصر حیاتی می‌گردد. این گنجینه شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا در زمان تاسیس خود بوده است. حدوداً سه سال پیش، طرح اولیه‌ی این کتاب از طرف بنیاد لاجوردی پیشنهاد داده شد و در نهایت این پروژه با کار گروهی به سرانجام رسید. تهیه و تنظیم این کتاب بدون همکاری و کمک موزه‌ی هنرهای معاصر امکان‌پذیر نبود؛ اما تمام هزینه‌های کتاب با بودجه‌ی بنیاد لاجوردی تأمین شده و از هیچ نهاد دولتی کمک مادی دریافت نشده است.
مراسم رونمایی از این کتاب عصر سه‌شنبه ۱۷ اسفند، ساعت ۱۷ در محل موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله برگزار می‌شود.

چاپ‌دستی هنرمندان جهان

نویسنده