افتتاح حراج کریستیز ۲۰۱۷ دوبی با درخشش آثار هنرمندان ایرانی

به گزارش مژده اتراک، خبرنگار اختصاصی تندیس در دبی حراج کریستیز ۲۰۱۷ دوبی ساعاتی پیش افتتاح شد.

آنچه در این دوره از حراج کریستیز دوبی بسیار چشمگیر می نماید، حضور گسترده آثار هنرمندان ایرانی،نسبت به سال های گذشته در این حراج است که مشخصا به هنر خاورمیانه می پردازد و در شرایطی که این رویداد مهم هنری در یک کشور عربی اتفاق می‌افتد، این امر بسیار جالب توجه می‌نماید، چاپ اثری از حسین زنده رودی روی جلد کاتالوگ حراج و اثری از علی بنی صدر در پشت جلد آن، نیز نشان از توجه ویژه حراج امسال به هنر ایران و بازار آثار هنری ایرانی دارد.

حسین زنده رودی
حسین زنده رودی

دو کاتالوگ از آثار حاضر در حراج ارائه می‌شود که یکی به طور مفصل به معرفی  آثار حاضر در نمایشگاه قبل از مراسم حراج می‌پردازد و دیگری که در روز حراج  در اختیار خریداران حاضر در سالن قرار دارد و شامل لیست قیمت‌ها نیز هست.

به طور کلی تعداد آثار ایرانی در این دوره از حراج کریستیز دوبی قابل توجه است و رشد بالاتری نسبت به قبل داشته و استقبال خوبی تا  الان در ساعات اولیه افتتاحیه را شاهد هستیم و عمده‌ترین تفاوت نسبت به دوره‌های قبل در تعداد بالای آثار ایرانی است. به طورمثال در بین بخش‌هایی که با پنل جدا شده‌اند، یکی از غرفه‌ها به طور کامل به آثار سیراک ملکونیان اختصاص دارد که شامل ۵ اثر می‌باشد.

نویسنده