دسترسی محدود هفت | پروژه‌های پارکینگ | جشنواره‌ی بین‌المللی برای تصویر متحرک، صدا و اجرا

پروژه‌های پارکینگ
با همکاری گالری آران، عمارت روبرو، سفارت لهستان در ایران و جامعه‌ی نیومدیا 

عنوان: دسترسی محدود هفت
جشنواره‌ی بین‌المللی برای تصویر متحرک، صدا و اجرا
گشایش: ۱۸ فروردین ۹۶

خاتمه: ۲۳ فروردین ۹۶

مکان های برگزاری:
پروژه‌های نیومدیا، گالری آران (خردمند)، پروژه‌های آران (نوفل لوشاتو) و عمارت روبرو

برنامه موازی:
جمعه ۱۸ فروردین – ساعت ۵ و ۶
بنیاد پژمان – ساختمان کندوان

آدرس: خیابان حافظ، پایین تر از انقلاب، خیابان غزالی، نبش کندوان- ساختمان شماره ۱۷

کیوریتورها:
رامبد والا (شیکاگو)، پویان عباسیان (پاریس)، مگدالنا زولکوفسکا (کراکف)، پوریا جهانشاد (تهران)، امیرعلی قاسمی( تهران)، لئونی روسلر (لاهه)، دافنه ناروائز (برلین)، سهراب کاشانی (تهران)
ساعت‌های بازدید:
گالری آران:
افتتاحیه : ساعت ۴ تا ۸ و روزهای عادی: ساعت ۳ تا ۷ عصر

آدرس: کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲
پروژه‌های آران: ۱ تا ۷ عصر

آدرس: خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط

پروژه‌های نیومدیا: ساعت ۴ تا ۷ عصر

آدرس: خیابان کریم خان، خردمند شمالی، اعرابی ۳، شماره ۳

عمارت روبرو:
افتتاحیه ۴ تا ۹ شب
روزهای عادی ساعت ۲ – ۹ شب

آدرس: چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر،بن بست کیانپور پلاک ۷

پروژه‌های پارکینگ

بیانیه:

ده سال پیش از این، پارکینگالری، یک فضای تجربی در تهران، جشنواره‌ی مستقلی برای ارائه ویدیو، صدا و اجرا پایه نهاد: دسترسی محدود از سال هشتاد و شش، میزبان بسیاری از هنرمندان معاصر ایران و جهان بوده است. این پروژه با دعوت از کیوریتورهای مهمان و با همکاری با موسسات و آرشیوهای معتبر در برلین، استکهلم، هلسینکی، قاهره، لوبلیانا، پاریس، تورنتو، سانفرانسیکو، وین، ورشو، مونترال، لاهه و دوبلین در شش دوره‌ی گذشته برای کاهش فاصله بین عرصه‌های مختلف و ترویج نگاه بینارشته‌ای تلاش کرده است.
مجمع دسترسی محدود چون دوره های قبل ترکیبی از آثار تازه رسیده و آثار آرشیوی خواهد بود، این برنامه از دوره ی دوم همواره قسمت اصلی جشنواره را تشکیل می داده است و با عناوینی چون جزایر سرگردانی و مجمع الجزایر، مجمع در تلاش است سکویی باشد برای کار دیدن و تبادل ایده در جایی که شرایط اجماعی و آموزشی بیش از پیش به رفتار فردی ارج می نهاده و صحنه ی هنری و فاصله های جغرافیایی همواره ما را به جزیره جزیره شدن سوق می دهد.
با دعوت از شش کیوریتور مهمان از شهرهای تهران، کراکف، شیکاگو، پاریس، برلین و لاهه برنامه های نمایش ویدیو، فیلم مستند، فیلم مقاله، صدا، انیمیشن و اجرا برنامه های بخش بین المللی دسترسی محدود هفت را تشکیل می دهند و در برنامه های جداگانه به مفاهیمی چون شهر و حق به شهر، زندگی روزمره، بازنمایی از طریق صفحه نمایش و مبحث فضا در آثار صوتی به گستردن مرزهای تعریف شده می پزدازند. در این بین گالری آران خردمند و عمارت روبرو میزبان برنامه نمایش ویدیو خواهند بود و پروژه های آران به نمایشگاه موازی اختصاص خواهد داشت که به عکاسی به عنوان نقطه ی عزیمت نگاه می کند، و امتداد آن را از «عکس-شی» تا «رسانه ای زمان مند» دنبال می کند. برای هفتمین دوره دسترسی محدود پروژه های نیو مدیا میزبان دو برنامه پژوهشی در باره هنر ویدیو در ایران خواهد بود با عنوان «باز-دید» و «بازگشت به خانه، از راه دور؛فصل دوم». بنیاد پژمان در ساختمان کندوان، میزبان «قابهای درهم شکسته» خواهد بود که پیش از این در موزه ی کارنگی شهر پیتسزبورگ به نمایش درآمده و برای اولین بار به ایران آمده است. علاوه بر اجرا‌ها و برنامه‌های دیداری شنیداری، هر ساله دسترسی محدود با مجموعه ای از نشست‌ها و کارگاه‌هایی همراه خواهد بود. دسترسی محدود هفت در روز جمعه بیست و پنجم فروردین با اجراهای متنوع صدا و تصویر، در عمارت روبرو به کار خود پایان می دهد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت www.limitedaccessfestival.com مراجعه کنید.

نویسنده