کتاب چرا هنرمندان فقیرند؟ نگاهی به دنیای اقتصادی هنرمندان

کتاب چرا هنرمندان فقیرند ؟ با نگاهی به دنیای اقتصادی هنرمندان با درآمدی به اقتصاد استثنایی هنر، نوشته هانس ابینگ و ترجمه‌ی حمیدرضا شش جوانی کارآفرین فرهنگی و مدرس اقتصاد هنر و  لیلا میرصفیان می‌باشد.

کتاب در ۵۷۶ صفحه و ۱۲ فصل تنظیم شده است و در آغاز هر فصل، با روایتی داستانی که ریشه در تجربه شخصی نویسنده دارد شروع می‌شود و در ادامه فصل به بسط نظری آن با بهره‌گیری از الگوهای اقتصاد هنر در میان داستان می‌پردازد و آن را به کتابی جذاب و خواندنی تبدیل می‌کند.

کتاب چرا هنرمندان فقیرند

نویسنده این کتاب هانس ابینگ است که خود استاد اقتصاد هنر است و یکی از نظریه‌پردازان مکتب اروپایی اقتصاد هنر نیز می باشد و در دانشگاه اراسموس هلند به تدریس مشغول است. ابینگ بسیار باهوش است و هم تحصیلات خود را در زمینه اقتصاد به پایان برده است و مهم آنکه خودش هم نقاش است و هم عکاس، و شیوه‌‌ی جذابی را در قوم‌شناسی تجربی با رویکرد تفسیری در اقتصاد به کار می‌گیرد.

کتاب چرا هنرمندان فقیرند ؟ مناسب افرادی همچون هنرمندان، مدیران هنری، سیاست‌گذاران هنری  و اشخاصی که در حِرَفی مرتبط با هنر فعالیت می‌کنند و اقتصاددانان علاقه‌مند به هنر و فرهنگ و شاید از همه مهم‌تر دانشجویان هنر است. کتاب با زبانی ساده و روان و البته با مفتهیمی عمیق نگاشته شده است و از همین بابت کسانی که تخصص کافی در زمینه اقتصاد ندارند هم می توانند به خوبی از این کتاب بهره گیرند. همچنین جزو منابع درسی دانشگاه‌های اروپایی در رشته های اقتصاد هنر، جامعه‌شناسی هنر، مطالعات فرهنگی، اقتصاد فرهنگ، تاریخ هنر، بازاریابی هنر و مدیریت هنر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو به دلیل ضعفی که در منابع فارسی در زمینه اقتصاد هنر وجود دارد بسیار کارآمد است.

حمیدرضا شش‌جوانی متولد ۱۳۵۴ در اصفهان است، در هلند «اقتصاد هنر» خوانده و عضوِ پیوسته‌ی انجمن جهانی اقتصاد فرهنگ است. او یکی از بنیان‌گذاران رشته‌ی اقتصاد هنر در دانشگاه‌های کشور است و هم اکنون به تدریس و پژوهش در اقتصاد فرهنگ و هنر ایران مشغول است. وی تلاش‌ کرده تا بنیان‌های نظری اقتصاد فرهنگ و هنر را از طریق تألیف مقالات و ترجمه‌ی کتاب‌های کلیدی به بدنه‌ی دانش موجود در کشور پیوند بزند. برخی از کتاب‌های او عبارتند از: «چرا هنرمندان فقیرند؟»، «اقتصاد هنرهای معاصر»، «کارآفرینی هنر و توسعه‌ی اقتصادی» و «درآمدی تازه به اقتصاد فرهنگ».

مشخصات تکمیلی:

عنوان: درآمدی به اقتصاد استثنایی هنر «چرا هنرمندان فقیرند؟ »
نویسنده: هانس ابینگ
مترجم: حمیدرضا شش جوانی و لیلا میرصفیان
ناشر: تحقیقات نظری

نوبت چاپ: اول – ۱۳۹۲
قطع: رقعی
تعداد صفحات: ۵۷۶ صفحه
قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان

کتاب چرا هنرمندان فقیرند

 

 

 

 

نویسنده