نگاهی به نمایشگاه نقاشی نیلوفر قادری نژاد | سایه‌ی درون

نمایشگاه نقاشی نیلوفر قادری نژاد 
با عنوان سایه‌ی درون
گالری ساربان
نقاشی نیلوفر قادری نژاد
از مجموعه سایه‌ی درون

در نمایشگاه نقاشی نیلوفر قادری نژاد با رویکردی روانشناختی مواجهه هستیم که با تکیه بر نظریات یونگ در رابطه با کهن الگوها و کهن الگوی سایه، به نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای و انسانی با رویکردی اکسپرسیو می‌پردازد.

او با بهره گیری از نقوش اسطوره‌ای تصاویری از انسان و حیوان را در تلفیقی توامان با هم به کار می‌برد. با توجه به عنوان این مجموعه ” سایه‌ی درون ” او در بیانیه‌ی خود به این نکته اشاره می‌کند، سایه که به تعبیر یونگ نیمه‌ی تاریک، وجه حیوانی و غیر اخلاقی و در عین حال خلاق و پرشور انسان است، با خطوط اکسپرسیو و تنوع رنگ‌های درخشان در قالب خود سایه و نیز حیوانات مختلف و نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای جانوران افسانه‌ای نمود پیدا کرده است.”

نقاشی نیلوفر قادری نژاد
از مجموعه سایه‌ی درون
۱۲۰*۱۲۰

نمایشگاه نقاشی‌های نیلوفر قادری نژاد با عنوان “سایه‌ی درون”،  که در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در گالری ساربان گشایش یافت مجموعه‌ای  شامل تابلوهایی با تکنیک اکرلیک روی بوم در اندازه‌های مختلف را به نمایش گذاشته بود.

نقاشی نیلوفر قادری نژاد
21 گرم از مجموعه سایه‌ی درون
۱۵۰*۱۵۰

نیلوفر قادری نژاد متولد خرداد ۱۳۳۶ در تهران است. او فارغ‌التحصیل  رشته‌ی نقاشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و ۳۰ سال سابقه‌ی تدریس طراحی و نقاشی در دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران و  آموزشگاه‌های دیگر  را در کارنمای خود ثبت کرده است.

نیلوفر قادری نژاد عضو با عضویت در انجمن نقاشان ایران، فعالیت در زمینه‌‌های متعدد هنرهای تجسمی از جمله نقاشی دیواری و تصویرسازی کتاب بیش از ۱۵۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در کارنمای حرفه ای خود کسب کرده است.

نقاشی نیلوفر قادری نژاد
مینوتور از مجموعه سایه‌ی درون
دولت ۱۵۰*۲۰۰

در مراسم گشایش نمایشگاه نیلوفر قادری‌ نژاد هنرمندان و فرهیختگان حوزهی هنرهای تجسمی چون فریدون امیدی، فرح ابوالقاسم، جاوید رمضانی، حافظ روحانی، علیرضا آدم بکان، فخرالدین انوار، حمید باباوند، مهرداد پورنظرعلی، عیسی جباری، محمدحسن حامدی، نسرین ستوده، محمدحسین سعلبی فرد، امیر سقراطی، سعید شهلا پور، قدرت اله عاقلی، نجوا عرفانی، یعقوب عمامه پیچ، میترا کاویان، کیومرث کیاست، مینا نادری، جواد نوبهار و دیگر هنرمندان و هنردوستان در عرصه فرهنگ و هنر و هنرهای تجسمی حضور داشتند.

نقاشی نیلوفر قادری نژاد
تصلیب از مجموعه سایه‌ی درون
۹۰*۱۲۰

نمایشگاه «سایه‌ی درون» تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در گالری ساربان برقرار می‌باشد.

ساعت بازدید از نمایشگاه: ۱۶ الی ۲۰
گالری روزهای سه شنبه تعطیل است.

نشانی گالری: سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰
تلفن: ۸۸۵۰۴۲۲۶

نقاشی نیلوفر قادری نژاد
زال و رودابه
دولت ۱۲۰*۱۴۰

گزارش های تصویری دیگر در سایت هنرهای تجسمی تندیس را اینجا ببینید:

 

نویسنده