نقاشي و طراحي الهام يزدانيان در گالري اُ

نمايشگاه نقاشي و طراحي الهام يزدانيان در گالري اُ گشايش مي‌يابد.
نمايشگاه آثار الهام يزدانيان با عنوان “افق رویداد” كه شامل 6 نقاشی و 9 طراحی از اين هنرمند است عصر روز جمعه 21 آذر ماه در گالري اُ گشايش مي‌يابد.
در متن نمايشگاه اين هنرمند آمده است: “الهام يزدانيان به واسطه­ تحصيلات اوليه­ او در زمينه­ معمارى ساختارى معمارگونه دارند، با این وجود شاعرانگى نقاش در تمام آثار احساس ميشود. طاق­ها يادآور بناهاى ايرانى و شرقى‌اند اما نحوه­ کنش نقاش به سنت هنری اروپایی و غربى نزديک است. پالت رنگى نقاش محدود و فضاهاى خلق شده عمدتا تاريک با منبع­‌هاى نورى نامشخص هستند. تقابل بين نور و تاريكى اساس آثار الهام يزدانيان است، هرچند تاريكی نقش چشمگيرتری را در کارهای او بازی می­‌کند و رمزآلودگي حاصل از اين تقابل، يادآور اين دیدگاه لويی كان معمار و فيلسوف آمريكايی است كه می­‌گويد: “حتى فضايی كه به طور كلى تاريک در نظر گرفته مى­شود، براى اينكه به ما بگويد ميزان تاريكى واقعا چقدر است بايد از چند چشمه­ اسرار آميز نور بگيرد.”tandis-iran-76
در تعدادی از آثار یزدانیان بافت­هایی دیده می­شود که آگاهانه تخریب شده­اند. رد باقیمانده از این روند ساخت و تخريب بيانگر جستجو و كنكاشِ او براى رسيدن به حال مورد نظر است. تیرک های بین دو دیوار، میله­ بین دو چرخ، ردیف آجرهای دیوار و به طور کلی خط یادآور فاصله ایست که یزدانیان گاهی با رنگ طلایی آن را برجسته می­کند.
هرچند نشانه­هايى از حضور آدم­ها را می توان در دالان­ها، اتاق­ها و برروی پله­ها دنبال کرد، انسان­ها در تصاوير او غایبند. چرخ، عنصری تکرار شونده در کارهای یزدانیان است ومعنای نمادين آن كه بر پويايى، حركت و زندگی تاكيد می­كند در تضاد با فضاهای ساكن و ساكت آثار است. با این­ وجود راهروها و گذرگاه­ها وسوسه­ى راه افتادن، پرسه زدن و شناختن اين مكان­ها را در بيننده ايجاد مى­كند.  در حقیقت  این نقاشى­ها و طراحي‌ها سرشار از دوگانه ­ها هستند. دو گانه­‌هاى نور و تاريكى، شرق و غرب، ساخت و تخريب، حضور و غياب، آگاهى و بي­خبرى، حركت و سكون شخصيت آثارِ به نمایش در آمده در این نمایشگاه را تعريف می­كند.”
گفتني است نمايشگاه “افق رویداد” تا تاريخ 15 دي ماه93 در مكان گالري اُ ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند يك‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 12 الي 20 و روزهاي جمعه از ساعت 16 الي 21 به آدرس  خیابان ویلا (نجات الهی)، کوچه خسرو،شماره ۴۶ مراجعه فرمايند. لازم به ذكر است گالري روزهاي شنبه تعطيل است.

منبع: گالري اُ

نویسنده