فرمانفرما گالری‌ تازه با شروعی متفاوت

فرمانفرما گالری‌ تازه با شروعی متفاوت
گزارش تصویری نمایشگاه افتتاحیه گالری فرمانفرما

گالری فرمانفرما با معماری قدیمی و بازسازی شده با اصول  و استاندارد گالری در دو طبقه و نه سالن برای نمایش آثار و تابلو و به همراه سالنی مخصوص آثار ویدئو آرت و فروشگاهی که به فروش آثار با قیمت پایین تر اختصاص دارد، اولین نمایشگاه خود را با آثاری از بزرگان هنر ایران افتتاح کرد.

عنوان نمایشگاه پیکره و پیکره نمایی است که با همت خانم فرناز محمدی از آثار هنرمندان نسل اول گردآوری شده است.

ناصر اویسی
ناصر اویسی

آثار هنرمندان مطرحی همچون آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، هانیبال الخاص، محمود جوادی پور، مهدی سحابی، ایرج زند، منوچهر معتبر، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی، حسین احمدی نسب، رضا بانگیز، سیما بینا، بهمن دادخواه و جهانگیر شهدادی در این گالری تازه تاسیس به نمایش درآمده است.

هانیبال الخاص
هانیبال الخاص

نکته قابل توجه و متفاوت این نمایشگاه موسیقی خاصی است که برای همین نمایشگاه توسط ایمان جسمی ساخته است و این چیزی نیست که به طور معمول در گالری‌های دیگر شنیده شود. این قطعه با عنوان چرنگ به صداهای طبیعت و روزمره‌ای می‌پردازد که هیچ سازی در آن استفاده نشده و همچنین با ایده این نمایشگاه و مضمون آن که فیگور و پیکره  می‌پردازد این اصوات طبیعی مانند صدای آب، قطعات یخ، مالش چوب و صدای زنگ همخوانی مناسبی ایجاد کرده است.

مهدی سحابی
مهدی سحابی

تکتم فرمانفرمایی مدیریت گالری فرمانفرما را به عهده دارند و هدف از تاسیس این گالری را این‌گونه بیان می‌کنند: «این گالری ماحصل سال‌ها عاشقی است. من همیشه نقاشی می‌کردم و افتخار شاگردی اساتیدی مانند عباس کاتوزیان، نامی پتگر و… را داشتم. تحصیلات من هم در زمینه مدیریت هنری است و سالها عضو هیئت علمی دانشگاه بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم از دانشی که دارم استفاده کنم و وارد این عرصه شوم. امیدوارم این گالری در راستای استعدادیابی و پرورش جوان‌های با استعداد کشورمان بتواند نقشی را ایفا کند و به عنوان سفیر فرهنگی در هرچه پر رنگ‌تر کردن فرهنگ و هنر ایران تاثیرگزار باشد تا پرچم فرهنگی ایران در سراسر جهان با کمک ما نهادها و موسسات هنری هرچه برافراشته‌تر شود».

پروانه اعتمادی
پروانه اعتمادی

لازم به ذکر است نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

بازدید روزانه: ۱۱ تا ۱۹

گالری روزهای دوشنبه تعطیل می باشد.

نشانی گالری: کریمخان زند، خردمند شمالی، اعرابی ۲- شماره ۲

تلفن: ۸۸۳۱۶۹۷۷

عکس : محدثه شادمهر

گزارش تصویری قبل را اینجا ببینید:

نویسنده