نمایشگاه کیوریتوریال حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی

نمایشگاه کیوریتوریال حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی
نمایشگاه دیگر– دیگرگونگی: حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی
کیوریتوریال به عبارت دیگر
در بنیاد لاجوردی

کیوریتیال حکایت شیخ صفی

 

این نمایشگاه با محوریت پژوهش و کیوریت (هنربانی) در زمستان ۹۵ طرح ریزی شد که  در ادامه و تکمیل کننده دوره‌های کیوریتوریال برگزار شده در موسسه هنر چارسو است. طراح وبرنامه ریز این دوره  فرشته موسوی و گروه کیوریتور (هنربان) و پژوهش همراه  در این نمایشگاه هدیه توتونچیان، پگاه بهروزفر، امیر رجایی، عاطفه یزدانی، علیرضا مزینانی و تکتم فرمانفرمایی می‌باشند.
گروه، با موضوع فرش و دقت نظر جداگانه به فرش شیخ صفی و حکایات مربوط به آن به جمع آوری آثار از هنرمندان و پژوهش‌ها و مطالعات مربوطه مشغول شدند.کیوریتیال حکایت شیخ صفی

هنرمندان این مجموعه: فرهاد احرارنیا، بیتا قزل ایاغ، ایرین انستس و رنه گبری، سهند سهامیان، ندا رضوی پور، سعید روان بخش، بویه سادات نیا، حسین والامنش می‌باشند.
پژوهش‌ها در زمینه مطالعات و جمع‌آوری منابع، کتب و مقاله‌های مطرح در مورد فرش صورت گرفته‌است.

انتخابی از کتاب‌ها و تصاویر عکاسی شده که  بر روی کاغذهای شفاف چاپ شده‌اند تا مخاطب با انتخاب خودش آن ها را در بزرگنما قرار داده و تصاویر را بر روی دیوار مشاهده کند.کیوریتیال حکایت شیخ صفی

تهیه فیش‌ها از کتب و منابع که در گنجه‌هایی به نام گنجه شیخ قرار داده شده‌اند تا مخاطب به دلخواه خودش انتخاب و مطالعه کند.
مصاحبه‌ها و ساخت فیلم که شامل مصاحبه با کیوریتورها (هنربانان) در مورد روش‌های کیوریتوریالِ پرفورمنس تعاملی ندا رضوی پور می‌باشد.
پژوهش‌های میدانی که شامل  تولید فیلم‌های کوتاه از مصاحبه با اعضا هیات علمی و طراح فرش و تاجر و تولیدکننده، فروشنده، صادرکننده فرش و… می‌باشند.
جمع بندی دو بخشِ آثارِ جمع‌آوری شده و پژوهش‌ها به گونه‌ای است تا  این نمایشگاه، کیوریتوریال را به معناهای دیگر به عرضه نمایش درآورد.کیوریتیال حکایت شیخ صفی

نمایشگاه تا ۳۱ خرداد ماه در بنیاد لاجوردی برقرار است.

بازدید: همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰

آدرس بنیاد لاجوردى: تهران، خیابان نجات الهی، خیابان سپند(شرقی)، ساختمان شماره ۳۲، پلاک ۲۰، طبقه همکف

تلفن: ۸۸۹۱۱۶۹۰
کیوریتیال حکایت شیخ صفی

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

گزارش تصویری قبل از گالری فرمانفرما را اینجا ببینید:

نویسنده