نمايشگاه آثار استاد جليل ضياءپور برگزار مي‌گردد

به گزارش تنديس به نقل از خبرگزاري هنرآنلاين، نمايشگاه آثار استاد جليل ضياءپور در هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران برگزار مي‌گردد.
احمد رویایی مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران از برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های جلیل ضیاء‌پور و ۱۰ نفر از شاگردانش در نگارخانه این مرکز آموزشی خبر داد. همزمان با برگزاري این نمایشگاه نشست‌های تخصصی در خصوص هنر مدرن نیز پیش بینی شده است.
به گفته رویایی؛ سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در هنرستان هنرهای زیبا سال جلیل ضیاپور نام گرفته و برگزاری نمایشگاه و نشست‌های تخصصی یاد شده نیز در راستای یادبود این هنرمند فقید و موسس هنرستان هنرهای زیبا برنامه ریزی شده است.
مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران برپایی نشست‌های تخصصی هنر مدرن را که به پیشنهاد غلامحسین نامی، هنرمند مطرح کشور تدارک دیده شده را به علت نادیده ماندن زوایای مدرنیسم در ایران، امری ضروری و راه گشا برای جامعه هنری ایران دانست و از استمرار آن در این مجموعه آموزشی خبر داد.
هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران در سال‌۱۳۳۲ با کوشش‌های جلیل ضیاءپور تاسیس و او در سال ۱۳۳۳به عنوان اولین مدیر این هنرستان منصوب می‌شود.
آنچنان که احمد رویایی می‌گوید نقش ضیاءپور در خاطره جمعی هنرستانی‌ها، نقش پدری معنوی است که اگرچه عمر مدیریت‌اش در هنرستان به بیش از یک سال نمی‌کشد، اما برای همیشه به عنوان موسس و پایه گذار این هنرستان در یاد‌ها باقی می‌ماند.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده