معرفی گالری Z2O سارا زانین، دنیای گالری‌ها، رم

دنیای گالری‌ها، معرفی گالری Z2O سارا زانین Sara Zanin، رم
پرونده دنیای گالری‌ها، گالری‌های رم و ونیز

z20 gallery

مجله هنر های تجسمی آوام به قلم مریم روشن‌فکر

در این قسمت از پرونده دنیای گالری‌ها به معرفی گالری Z2O سارا زانین رم خواهیم پرداختگالری Z2O سارا زانین یکی از گالری‌های فعال شهر رم است که در حوزه هنرهای معاصر فعالیتی پویا و جدی دارد. سارا زانین موسس این گالری، در رشته هنرهای معاصر تحصیل کرده است، او سال‌ها در یک مجموعه خصوصی به عنوان کیوریتور مشغول به کار بوده‌است و به همین خاطر در رویدادها و فروش‌های بین‌المللی زیادی حضور داشته و از همین رو نیز ارتباطات زیادی با گالری‌ها و هنرمندان بین‌المللی دارد.


گالری Z2O سارا زانین

زانین در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار گالری خود را در رم افتتاح کرد و هدف خود را از همان ابتدا بر معرفی هنرمندان ایتالیایی و بین‌المللی قرار داد. سارا زانین در مدت بیش از یک دهه از افتتاح گالری خود توانسته بین هنرمندان جدید و قدیمی گفتگویی پویا به وجود آورد و بسیاری از هنرمندان او برای نمایش کار در موزه ماکسی(MAXXI) و مجموعه مارا موتی(Maramotti (collection انتخاب می‌شوند. که هر دو از مهم‌ترین مراکز ارائه هنر معاصر در ایتالیا هستند. گالری Z2O با ارتباطات و شناخت خوبی که از فضای بین‌المللی هنر دارد توانسته هنرمندانش را به خوبی معرفی کند و در زمان کوتاهی هنرمندان این گالری موفقیت‌های مهمی را در فستیوال‌ها، بینال‌ها و مسابقات به دست‌آوردند.

گالری Z2O سارا زانین

از ابتدا کار او بر اساس جستجو و معرفی هنرمندان جوان که از مدیاهای مختلف استفاده می‌کنند استوار بوده‌است، از نقاشی گرفته تا عکاسی، ویدئو اینستالیشن و پرفورمنس.

Z2O به سرعت خود را در فروش‌ها و ارتباطات بین‌المللی و موزه‌های ملی باز کرد. این گالری همچنین چندین برنامه مشترک را با بنیادهای  ماکرو (MACRO) و ماکسی (MAXXI) رم به طور مشترک برگزار نموده‌است. سارا زانین ابتدا در رشته تاریخ هنر معاصر در رم تحصیل کرد و سپس  به طور تخصصی در رشته هنر معاصر در سی‌ینا و تحت سرپرستی پرفسور انریکو کریسپولی (Enrico Crispoli) به تحصیل پرداخته است. پروفسور کریسپولی کسی است که بعدها به عنوان هنربان و سپس مشاور خصوصی با بنیاد ماکرو به همکار پرداخت.

گالری Z2O از سال ۲۰۱۲ همکاری گسترده خود را با گالری‌های نیویورک آغاز کرد و تا به امروز به این تبادلات ادامه داده‌است.

گالری Z2O سارا زانین

حضور گسترده در آرت‌فرها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و ارتباطات گسترده خانم زانین با مراکز هنری دنیا باعث شده این گالری به یکی از گالری‌های مهم شهر رم در زمینه هنرهای معاصر تبدیل گرد، که توانسته لحن ویژه بسیار معاصر و عقل‌گرای خود را به وجود آورد. عمده هنرمندان این گالری از اقصی نقاط اروپا انتخاب شده‌اند و در گروه سنی چهل سال به بالا هستند. و تعداد هنرمندانی که با چندین رسانه مختلف کار می‌کنند نیز در میان آنان بسیار زیاد است.

از موضوعات سیاسی و لحن انتقادی صریح و ژورنالیستی چندان در این گالری خبری نیست، همچنین آثار اگزوتیک و دیگرپسندانه نیز کمتر در میان نمایشگاه‌های این گالری رواج دارد. که البته می‌تواند به طیف هنرمندان اروپایی و نه آسیایی و افریقایی در این گالری اشاره کند. در مقابل دغدغه هستی، زندگی و انسان در آثار بسیاری از هنرمندان این گالری به گونه‌های متفاوتی حضور دارد.

گالری Z2O سارا زانین

در معرفی گالری Z2Oسارا زانین باید گفت، بیش از هر چیز دیگری یک گالری اروپایی اصیل است که در جهت جریان‌های فکری و فلسفی جامعه غرب حرکت می‌کند و آثار هنرمندانی را ارائه می‌کند که بیش از هر چیز دیگری برآمده از بستری تفکری و بعضا علمی هستند.

این گالری در دل شهر قدیمی رم با انبوه آثار هنری که به طور روزمره شهروندان آن را درگیر خود می‌کند، هنری را ارائه می‌دهد که به شدت پیشرو و دغدغه‌مند است و برای هیچ گالری فروش این جنس از هنر آسان نبوده و نیست و از همین رو نیز هست که فعالیت ادامه دار و مستمر این گالری منوط به ارتباطات گسترده بین‌المللی آن است.

مطالب قبلی از مجموعه دنیای گالری‌ها:

نظر خود درباره مطلب: دنیای گالری‌ها- معرفی گالری Z2O سارا زانین- رم را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده