از دونالد ترامپ تا پالت اکسپرسیو در نقاشی‌های بهروز پاکنهاد

از دونالد ترامپ تا پالت اکسپرسیو در نقاشی‌های بهروز پاکنهاد 
نمایشگاه نقاشی بهروز پاکنهاد در گالری ثالث به همراه گزارش تصویری
عنوان: من هستم

نقاشی‌های بهروز پاکنهاد

گالری ثالث در نمایشگاه اخیرش اثار بهروز پاکنهاد را به تماشا گذاشته است. آثاری با عنوان کنایی « من هستم» که تشکیل شده از تصاویری با قطع متوسط از همه چیزهایی که زندگی روزمره او را انباشته‌اند، از دونالد ترامپ و ولادیمر پوتین گرفته تا اشیاء و مناظر که با قلمی اکسپرسیو و پالتی اغلب خاکستری به تصویر در آورده‌است.
مناظری که پاکنهاد پیش چشم بیننده قرار می‌دهد گرچه از لحاظ ماهوی و حتی انتخاب ترکیب بندی با چهره‌ها در تضاد قرار دارند، اما در باطن جنسی یکسان و تکرار شونده دارند که بر مفهوم«من» بودن هنرمند دلالت می‌کند که می‌تواند نشان دهنده جهان درون و بیرونی او و امتزاج این دو جهان با یکدیگر باشد. پیوندی که او را یاری می‌کند تا «هستی» خود را به تصویر در آورد.
رنگ در آثار او تنها زمانی به کار می‌آید که مولود فشار و تهاجمی باشد که جهان بی‌مایه و سلطه‌گر بیرونی بر او وارد می‌آورد.
همچنین نقوش انتزاعی هزارتوگونه و مات و چهره‌های مخدوش و در هم ریخته، در کنار درختانی که در عمق خاکستری ذهن او شبه‌وار رشد کرده‌اند، گرایش نقاش به رهایی از بیرون و فرو رفتن به درون را نشان می‌دهند.دونالد ترامپ نقاشی‌های بهروز پاکنهاد

نمایشگاه تا ۱۷ خردادماه ادامه دارد.

نشانی گالری ثالث: کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١۴٨واقع در نشر ثالث

تلفن:  ٨٨٣٢۵٣٧۶

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰

نقاشی‌های بهروز پاکنهاد

 

گزارش تصویری از نمایشگاه های قبل در سایت هنرهای تجسمی تندیس را اینجا ببینید:

 

نویسنده