نشست “هنرهای دم دستی” در تهران

News_109سومین نشست از سلسله نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش تندیس و به نقل از ایسنا، سومین نشست از سلسله نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «کیچ (هنرهای دم دستی)» چهارشنبه، 26 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهر تهران آن را برگزار می‌کنند، زروان روح‌بخشان با عنوان «کیچ؛ پدیده یا موقعیت» و بهرنگ صمدزادگان با عنوان «پدیدارشناسی کیچ» سخنرانی می کنند. سپس افسون حیدریان و آرزو تهرانی از گالری ترنج، روایتی از یک هنر معمولی را برای حاضران ارائه می‌کنند.

در سومین نشست هنرهای دم دستی و زندگی روزمره شهری، از ضرروت داشتن یا ضرورت نداشتن ورود هنرمندان آکادمی به بازار هنر سخن گفته می‌شود. همچنین بررسی می‌شود که آیا ورود و درگیری هنرمندان گالری‌نشین به عرصه عمومی، لازم است یا خیر؟ آیا هنرمندان روبه‌رویی با موقعیت کیچ شدن آثارشان را برمی‌تابند؟

همچنین در این نشست از امکان عمومی شدن هنر سخن گفته می‌شود و در جهتی دیگر، به کیچ بودن و سرسری بودن زندگی و زندگی روزمره اشاره خواهد شد. در قدم بعدی، هنرمندان خودآموخته این ژانر از تجربیات خود و از شکلی خاص از ارزش زیبایی‌شناختی در آثارشان یعنی شکل دادن خلاقانه و اجباری به زیبایی برای پیروزی در رقابت اقتصادی سخن می‌گویند. علاوه بر این، آن‌ها درباره‌ی روزمرگی امر زیبا سخن و آنچه که می‌تواند تمایز و شباهت میدان‌های آکادمی و بازار هنر را روشن‌تر کند، سخنرانی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 26 آذر از ساعت 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نویسنده