ریچارد ماس هنرمندی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهد داد

ریچارد ماس هنرمندی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهد داد
نوشته: Christian Viveros-Fauné   

سایت تندیس ترجمه شهرزاد لطفی

در مقدمه این پرونده و شماره قبل به فیلیپ گاستون اولین هنرمند از پرونده ۱۱ هنرمندی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهند داد پرداخته شد در ادامه به ریچارد ماس هنرمند ایرلندی که انتظار می‌رود در سال جدید جذابیت و نیز تاثیر بسزایی در دنیای هنر داشته باشند می‌پردازیم.

در این گروه از هنرمندان و گروه‌های هنری سعی شده به شاخص ترین این افراد که مستقل از شبکه گالری‌های متنفذ فعالیت کرده یا می‌کنند، پرداخته شود.


ریچارد ماس richard mosse

ریچارد ماس richard mosse

عکاس مستند مفهومی ریچارد ماس با همکاری بن فراست، آهنگساز و فیلمبردار ترور توییتن سال‌هاست که با دوربین حرارتی نظامی قوی ای کار می‌کند که می‌تواند حضور افراد را در فاصله هجده مایلی ثبت کند. از آنجا که این دوربین با دقت دید یک موشک عمل می‌کند، ماس از آن برای آفرینش آثاری تماشایی در مورد بحران مهاجرت جهانی استفاده کرده است.ریچارد ماس richard mosse

روایت سفر میلیون‌ها پناه‌جو و مهاجر در سرتاسر اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه؛ این داستان تاریخی از طریق تعدادی عکس در ابعاد بزرگ و یک ویدئو اینستالیشن به عرض ۲۶ فوت به نمایش گذارده شده است.

ویدئو در باربیکن لندن به نمایش در می‌آید و آثار عکاسی در گالری جک شینمن و همچنین موزه ویکتوریا آلبرت لندن  جایی که ماس منتخب عکاسی پریکس پیکتت  Prix Pictet به شمار می آید.ریچارد ماس richard mosse

قسمت قبلی از پرونده هنرمندانی که در سال ۲۰۱۷ دنیای هنر را تغییر خواهند داد را اینجا ببینید:

 

 

نویسنده