نقاشی هاي وحید معینی و هنرجویانش در گالري شكوه

نمایشگاه گروهی نقاشی وحید معینی و هنر جویانش زهره ابراهیمی، سعیده جابریان و محبوبه نجفی عصر جمعه پنجم دی ماه 93 در گالری شکوه گشایش یافت.
به گزارش تنديس به نقل از خبرگزاري آرتنا، در این نمایشگاه از هر یک از هنرجویان زهره ابراهیمی، سعیده جابریان و محبوبه نجفی شش تا هفت تابلو و از وحید معینی چهار اثر بر روی دیوار رفته است.
وحید معینی در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: “من هنرجویان زیادی را آموزش می دهم اما تصمیم گرفتم به همراه این سه هنرجو نمایشگاه گروهی برپا کنم، زیرا هنرجویان حاضر در این نمایشگاه دارای تفکرند. آنها پویا هستند و با تلاش فراوان و مطالعه زیاد آثارشان را ارائه داده اند. تاثیر تمرکز و تلاش آنها را می توان در آثارشان شاهد بود.”
او اضافه کرد: “تابلوهای به تماشا گذاشته شده در این نمایشگاه  حاصل سه سال تلاش این هنرجویان است. آنها برای خلق این آثار هیچ مدلی نداشته اند و اغلب از موتیف ها و نقوشی در آثارشان بهره گرفته اند که در معماری و کاشی کاری ایرانی وجود دارد. این هنرجویان از هنرهای سنتی ایرانی جزییاتی را منتخب و آنها را با تجربیات و نگاه خود ترکیب کرده و آثاری تازه خلق کرده اند.”
او در توضیح  چهار اثری که خود در این نمایشگاه به تماشا گذاشته است گفت: “سالهای پیش کار را با نقاشی های ماهی شروع کردم که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و کارت پستال شد. در این نمایشگاه پس از مدتی که از این نقاشی فاصله گرفتم گریزی به نقاشی ماهی‌ها زدم. البته ماهی ها در این دوره تفاوت های زیادی با قبل دارند. در دو اثر دیگر نیز نگاهی به مکتب سقاخانه دارم و با استفاده از دعاهایی که از گذشته بوده اند کلاژ کردم و ترکیبی را بوجود آورده ام. در این آثار داستان معراج حضرت رسول و داستان حضرت ابوالفضل را با بهره گیری از رنگ سبز که ریشه در فرهنگ شیعه دارد و پنجه هاکه در علم عاشورایی فراوان دیده می شود  بر روی بوم به تصویر کشیده ام.”
زهره ابراهیمی یکی از هنرجویان حاضر در این نمایشگاه که تاکنون در سه نمایشگاه گروهی شرکت داشته و دانشجوي كارشناسي ارشد رشته پژوهش هنر است در رابطه با هفت اثری که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته است گفت: در اين نقاشي ها سعي كرده ام با تلفيق نقاشي مدرن و سنتي ، پارادوكسي بوجود بياورم كه در آن ارزش هاى نمادين گذشته را يادآور شوم. تکنیک این آثار اکریلیک بر روی بوم است و برگرفته از نمادها و سمبل های قدیمی ایران است. بخشی از آثار به دوره قاجار برمی گردد و اثری که محوریت شرق را نشان می دهد به دوره ایلخانی تعلق دارد.
سعیده جابریان که کارشناسی ارشد مهندسي برق و الكترونيك از دانشگاه بيرمنگهام كشور انگلستان است تاکنون در یک نمایشگاه گروهی شرکت داشته است و این دومین نمایشگاه گروهی وی محسوب می شود، او با اشاره به آنکه از سال 89 نزد استاد معینی دوره های مختلف نقاشی را گذرانده است گفت:  در اين سالها با رنگها و المانهاي ايراني آشنا شدم و با كنار هم قرار دادن هنر اسلامي و هنر مدرن به خلق آثار انتزاعي پرداختم. در آثار ارائه داده در این نمایشگاه از رنگ هاو متریال های مختلفی  چون کاه ، پودر سنگ و پارچه های ترکمن بهره گرفته ام که در طبیعت دیده می شود و بوسیله آنها آثار مدرنی را به نمایش گذاشته ام.
محبوبه نجفی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است از سال 89 بصورت حرفه ای تحت آموزش استاد معینی قرار دارد، وی در مورد آثارش در این نمایشگاه گفت: با نگاه به فضای اطراف و دنیای پیرامون ایده و سوژه های مختلف در ذهنم شکل می گیرند.در این نمایشگاه دو نمونه کار ارائه داده ام یکی آثاری با تکنیک میکس مدیا و با بهره گیری از مواد مختلف چون سنگ و دیگری آثارمدرن فیگوراتیوی که رنگ بوسیله کاردک بر روی بوم گذاشته شده است.
نمایشگاه نقاشی های وحید معینی و هنر جویان تا چهارشنبه  دهم دی ماه  در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری،شماره 19  گالری شکوه دیدن نمایند.

منبع: آرتنا

نویسنده