برگزاری جشنواره هنر محیطی در جزیره هرمز

جشنواره هنر محیطی در جزیره هرمز آغاز شد.
جشنواره سالانه هنر محیطی که هر سال از سوی موزه نادعلیان و به شکل غیر متمرکز در جزیره هرمز برپا می‌‎شود از دیروز کار خد را آغاز کرد.احمد نادعلیان، هنرمند تجسمی و مدیر موزه نادعلیان درباره این جشنواره گفت: “از روز گذشته ۵ دی ماه  ۱۶ هنرمند از خارج جزیره به همراه ۶ هنرمند زن بومی بخش دوم جشنواره را آغاز کرده‎اند. این هنرمندان قرار است روی بافت بومی هرمز و طبیعت این منطقه کار کنند. شرکت‌کنندگان در این جشنواره از استادان دانشگاه الزهرا هستند و پیش از این برای شرکت در جشنواره تقاضا داده بودند.”
وی افزود: “جشنواره هنر محیطی به دلیل وجود متقاضیان بسیار و محدودیت امکان فعالیت تعداد زیاد هنرمندان به صورت همزمان، در مقاطع مختلف سال در جزیره هرمز برگزار می‌‏شود. امسال نیز فعالیت این جشنواره از یک ماه قبل و با حضور دو هنرمند اسپانیایی در جزیره هرمز آغاز شد. این دو هنرمند فضای اجتماعی هرمز را به عنوان موضوع کار خود انتخاب کردند و حاصل کار آنان به شکل یک کتابچه تهیه و برای موزه نیز فرستاده شد.”
نادعلیان با بیان اینکه این جشنواره تا ۷ دی ماه ادامه دارد اظهار کرد: جشنواره هنر محیطی در روز هفتم پایان نمی‌‏یابد بخش بعدی آن اواخر بهمن‎ماه در جزیره برگزار خواهد شد.

منبع: هنرآنلاين

نویسنده