حراج آثار هنرمندان معاصر ایرانی با همکاری مجیک آو پرشیا و کریستیز

حراج آثار هنرمندان معاصر ایرانی با همکاری مجیک آو پرشیا و کریستیز
بنیاد مجیک آو پرشیا با همکاری کریستیز حراج خیریه آثار هنری برگزار می‌کند.

حراج خیریه آثار هنری در موناکو

۲۹ تیر تا ۷ مرداد ۹۶

حراج آثار هنرمندان معاصر ایرانیبنیاد خیریه مجیک آو پرشیا با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایران و معرفی آن به جهانیان فعالیت خود را در سال ۲۰۰۴ میلادی در شهر لندن آغاز نمود. این نهاد بیش از یک دهه است که در زمینه هنر مدرن و معاصر ایرانی با برنامه هاى مختلف و از طریق همکاری با مؤسسات و موزه‌های جهانی در برنامه‌های گوناگون فعال است.

این برنامه ها شامل:
۱. جایزه‌ی هنر معاصر مجیک آو پرشیا: پژوهشى جهانی برای یافتن هنرمندان نسل جوان ایران است که از سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.
۲. برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ویژه‌ی خانواده: با همکاری موزه‌ی بریتانیا و موزه‌ی ویکتوریا آلبرت در لندن ( حدود۱۲۰،۰۰۰ نفر بازدید کننده از طریق برنامه‌های ویژه با هنر و فرهنگ ایرانی آشنا شده اند.)
۳. ارایه بورس‌های هنری و اقامتی در لندن: با همکاری بنیاد دلفینا، برای هنرمندان جوان، دوره‌های سه ماهه‌ی اقامت هنری به منظور فرصت مطالعاتی و عملی و تبادل فکرى و فرهنگى با هنرمندان دیگر
۴. اهدای بورس‌های تحصیلی: کمک هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه فیلم لندن، دانشگاه رویال کالج، و دانشگاه گلداسمیت در زمینه‌های هنرهاى بصری، فیلم و مطالعات کیوریتوریال
۵. دیدگاه‌های متفاوت بر هنر مدرن و معاصر ایران: مجموعه سخنرانی، نشست و گفت‌وگو‌های تخصصی در همکاری با موزه‌ی بریتانیا، هنرمندانى چون: نیکى نجومى، پرویز تناولى، سارا رهبر، حسین زنده روزى، بهمن محصص در این نشست ها مورد مطالع قرار گرفته اند.
۶. کیوریت آرشیو: منبعی آنلاین که بیش از ۴۰۰۰ هزار اثر از هنرمندان زیر ۳۵ سال ایرانی را در ارشیو خود شامل کرده و در معرض دید و دسترسی عموم قرار داده است. این برنامه هر ۴ ماه یک بار یک کیوریتور بین المللى را انتخاب می‌کند که نمایشگاهی پژوهشى را  به‌طور آنلاین به کیوریت کرده و اثار این هنرمندان را مورد بررسی انتقادی قرار می‌دهد.

تمامی این برنامه‌ها به همراه نمایشگاه، چاپ کتابچه و برآوردهای تحقیقاتی با همکاری اساتید و دانشگاهیان برجسته‌ی ایرانی و غیر ایرانی در داخل و خارج از کشور مهیا می‌شود.

درآمد مالی این بنیاد خیریه از طریق حراج آثار هنری که با سخاوت کامل از طرف هنرمندان برجسته‌ی ایرانی و غیر ایرانی به این بنیاد اهدا می‌شوند فراهم می‌آید.
حراج آتی بار دیگر آثار هنرمندان برجسته و در حال رشد را با همکاری کریستیز به فروش می‌رساند.

حراج آثار هنرمندان معاصر ایرانی

حراج آثار هنری معاصر توسط کریستیز ۷ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد. این آثار در Kamil Art Gallery به نمایش در می‌آید و افتتاحیه نمایشگاه از ساعت ۷ تا ۹ عصر در تاریخ پنج مرداد ۵ مرداد است و بازدید خبرگزاری‌ها در گالری کمال در ۲۹ تیر صورت می‌پذیرد.

همچنین نمایشگاه هر روزه از ٣٠ تیر تا ۶ مرداد براى بازدید عموم باز است.

لیست هنرمندان معاصر ایرانی در حراج و نمایشگاه:

رسول اکبرلو
پویا آریان پور
فریدون آو
کیوان آزاد
نیلوفر بنی صدر
بهزاد بهنام
ساسان بهنام-بختیار
هنری دلال
مرتضی دره باغی
شیوا عینی
فیروز فرمان فرماییان
قلمدار
جمیل کمانگر
شکوفه ملک کیانی
منو مرزبان
علی نصیر
نیکی نجومی
جیسون نوشین
فریدون امیدی
یاری استوانی
فرح پهلوی
فرناز ربیع جاه
مریم راست قلم
سعید روانبخش
علی رضوی
شادی رضایی
حسین رضوانی
کتایون روحی
یاشار صمیمی مفخم
مرجانه ستراپی
مریم شیرین لو
کوروش شیشه گران
شقایق شجاعیان
فرح سلطانی
پرویز تناولی

 

نویسنده