صادق‌زاده:”نياز به فضاي حرفه‌اي دوسالانه نگارگری”

داور دوسالانه نهم نگارگری “مجید صادق‌زاده”، معتقد است؛ نگارگران به این رویداد نیاز دارند تا آثار خود را در یک فضای حرفه‎ای متمرکز به نمایش بگذارند.

مجید صادق‌زاده، نگارگر و داور نهمین دوسالانه نگارگری درباره این دوسالانه گفت: “آثار فرستاده شده به دوسالانه از نظر آمار و تعداد کار‌ها بسیار خوب بود و تنوع تکنیک نیز در آن قابل مشاهده بود. در بخش مدعوین نیز با توجه به نگاه وسیعی که وجود داشت می‌شد روند نگارگری را در چند سال گذشته مشاهده کرد.”
او افزود: “دربخش مسابقه به دلیل آنکه بیشتر شرکت‎کنندگان شاگردان‌‌ همان هنرمندان بخش مدعو بودند انعکاس آن بخش قابل رویت بود. این موضوع نشان می‌دهد که عملکرد استادان ما بر هنرجویانشان بسیار تاثیرگذار است. البته این بخش رشته‎های مختلفی داشت؛ در رشته طراحی آثار از تنوع تکنیکی قابل توجهی برخوردار بود. در بخش تذهیب نیز آثار کیفیت اجرایی بالایی داشتند. این آثار دارای ریزنگاری‎های خوبی بودند که نشان از احیا سنت‎های پیشین داشتند. البته اگر عنصر خلاقیت نیز به آن اضافه شود فضاهای جدیدی خلق خواهد شد.”
این هنرمند نگارگر ادامه داد: “در بخش تشعیر با وجود آنکه تکنیک‎های گذشته تکرار شده بود اما آثاری نیز وجود داشت که خلاقیت را می‌‎شد در آن‌ها دید. بیشترین آثار دوسالانه نهم به بخش نگارگری اختصاص داشت و همانطور که گفتم در این بخش انعکاس کار استادان دیده می‌‎شد و به همین دلیل جنبه خلاقانه آثار در آن چندان قوی نبود.”
صادق‌زاده با بیان اینکه در جامعه هنری ما حرکت‎های بسیاری وجود دارد که امکان محک‎ زدن کار هنرمند را به او می‌‎دهد گفت: دوسالانه یکی از این فرصت‎هاست به همین دلیل باید ادامه یافته و امکانات بیشتری به آن اختصاص پیدا کند. نگارگران به این رویداد نیاز دارند تا آثار خود را در یک فضای حرفه‎ای متمرکز به نمایش بگذارند و هم‌زمان آثار دیگر هنرمندان را نیز از نزدیک ببینند.

منبع: هنرآلاين

نویسنده