نمایشگاه خوشنویسی”اسرافیل شیرچی”گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی “اسرافیل شیرچی”  در فرهنگسراي نياوران گشایش یافت.

نمایشگاه خوشنویسی “اسرافیل شیرچی” عصر جمعه پنجم دی ماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد ، حجت الاسلام سید محمود دعایی ، عبدالحسین مختاباد، علی شیرازی، مهدی فلاح، حجت شکیبا، بیژن بیژنی، سهیل محمودی، سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و …. در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاحیه نمایشگاه اسرافیل شیرچی گفت: اوج تعالی تمدن، تفکر و یک فلسفه وقتی است که خود را در قالب هنر تجسم کند چون در این صورت جاودانه می‌شود وگرنه قبل از آن مراحل جنینی خود را طی می‌کند.
وی افزود: آنچه الان از نیاکان خود داریم آثاری است که در قالب هنر جاودانه شده‌اند بقیه آثار همه مقدمه‌ای بودند برای آن عالم و روح زیبایی که در شکل هنر تجلی پیدا کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود:مسئولیت وزارت راه و شهرسازی فرصت کمی را باقی می‌گذارد تا در نمایشگاه‌هایی این‌چنین حضور یابم. امروز با وجود آنکه از ساعت ۶ صبح مشغول بازدید از پروژه‌های مختلف در شهرستان گرمسار بودم اما برای لذت بردن از آثار زیبای استاد شیرچی به فرهنگسرای نیاوران آمدم تا این آثار را ببینم.
وی افزود: پیش از این آثار استاد شیرچی را دیده بودم، سال ۸۷ متنی را درباره “سلام” نوشتم و از استاد شیرچی خواستم این متن را به جلوه دیگری در آورد. وی این زحمت را متقبل شد و متن سلام را تبدیل به یک اثر هنری کرد. وقتی این اثر را دیدم متوجه شدم زمانی که مفهوم هنر روی یک کاری که از دل بر خاسته می‌نشیند آن کار جلوه دیگری پیدا می‌کند.
سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز ضمن خوش آمدگویی به حضار و میهمانان اظهار داشت:خوشحالم که همزمان با برگزاری این نمایشگاه برنامه های فرهنگی و هنری بسیار خوب و متنوعی در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود و در این ایام میزبان علاقمندان به رویدادهای هنری خواهیم بود.
مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ادامه گفت: این تابلوها حاصل نیک اندیشی و هنر شخصیت دوست داشتنی اسماعیل شیرچی است که در واقع پیوند اخلاق و هنر است.این هنرمند اخلاق و هنر را پررنگ کرده و مایه افتخار ایرانیان است. در واقع شکل و محتوا در این آثار با هم برابری می کند.
در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید محمود دعایی و سهیل محمودی نیز به ایراد سخنانی پیرامون آثار استاد شیرچی پرداختند و بخش پایانی اجرای موسیقی سنتی توسط پیمان سلطانی ، آرش فرهنگ فر و با خوانندگی غلامرضا رضایی بود. همچنین مسعود حبیبی با نواختن دف و آواز بامداد فلاحتی حسن ختام زیبایی برای این مراسم رقم زد.
برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی اسرافیل شیرچی با حضور چشمگیر و باشکوه علاقمندان به این هنرمند همراه بود و بازدیدکنندگان تا ساعت 21 در نگارخانه حضور داشتند.
گفتنی است نمایشگاه خط “اسرافیل شیرچی” با نمایش 83 اثر این هنرمند تا تاریخ 17 دی ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 و در روز های تعطیل ساعت 14 تا 19 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان خواهد بود.

منيع: ايسكانيوز

نویسنده