تور نمایشگاه عکاسی˝ز‌ندگی در پیش‌رو˝

نمایشگاه عکاسی ˝ز‌ندگی در پیش رو ˝ که در قالب یک تور در شهرهای ساری، بابل و تهران برپا می‏‌شود، کار خود را جمعه 12 دی ماه از گالری گوهرزاد ساری آغاز می‎کند.
حامد دهقان، عکاس و کیوریتور نمایشگاه “زندگی در پیش رو” درباره این تور نمایشگاهی گفت: “از آنجا که کمتر اتفاق می‌‎افتد که نمایشگاه خوب عکس در مازندران برگزار شود، در آغاز کار برنامه ما این بود که یک نمایشگاه گروهی از آثار عکاسی در این استان برپا کنیم و برای بهتر دیده شدن آثار تصمیم گرفتیم که آثار نمایشگاه را به جز ساری در بابل نیز به نمایش بگذاریم. از طرف دیگر چون همواره تمرکز فضای هنری بر تهران است و گالری‎های شهرستانی کم‌کار‌تر بوده و فعالیت‎های آن‌ها بار رسانه‎ای قابل توجهی ندارد، قرار بر این شد که علاوه بر دو گالری ساری و بابل، آثار را به گالری شماره ۶ تهران نیز ببریم و به این ترتیب نمایشگاه ما به یک تور تبدیل شد.”
او ادامه داد: “این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه در گالری گوهرزاد ساری، از ۲۶ دی تا ۲ بهمن در گالری خیام بابل و از ۸ تا ۱۴ اسفند در گالری شماره ۶ تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه آثاری از کوروش ادیم، صمد قربانزاده، میرصفی اندیکلایی، آرش اشکر، سمیرا اسکندرفر، حسین زارع، میرلا پینجک، محمدرضا اصفهانی، نریمان چایچی و مبین حکمت شعار به نمایش در خواهد آمد.”
دهقان با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای مازندران گالری دارند، افزود: “متاسفانه بیشتر این گالری‎‌ها به نقاشی و مجسمه‎سازی می‌‎پردازند و کمتر تمایلی به برگزاری نمایشگاه عکس دارند. به همین دلیل من با کمک از عکاسانی که نام بردم این نمایشگاه را برنامه‎ریزی کردم تا علاقه‎مندان به عکاسی در مازندران بتوانند شاهد یک مجموعه خوب عکس باشند.”
این هنرمند عکاس درباره موضوع و فضای آثار این نمایشگاه نیز اظهار کرد: “زندگی در پیش رو” به موضوع آینده‎نگری می‌‏پردازد. همه ما سعی می‌‎کنیم زندگی بهتری داشته باشیم و هنرمندان حاضر در این نمایشگاه کوشیده‎اند این موضوع را دستمایه کار خود قرار داده و در آثارشان از آینده نزدیک صحبت کنند. این عکس‎‌ها هم ازنظر محتوی و هم از نظر شیوه اجرا این مفهوم را در خود دارند.”
وی درباره انتخاب هنرمندان این نمایشگاه نیز گفت: با در نظر گرفتن ایده نمایشگاه، هنرمندانی را انتخاب کردم که از نظر تکنیک و محتوای آثار به این سوژه نزدیک باشند.
کیوریتور نمایشگاه گروهی “زندگی در پیش رو” ادامه داد: “از هر عکاس سه فریم عکس در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد و از آنجا که هر اثر ممکن است بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر باشد علاوه بر استیتمنت اصلی نمایشگاه، آثار هر هنرمند نیز یک استیتمنت خواهد داشت تا مخاطب با هنرمند و آثار او بیشتر آشنا شود.”
دهقان درباره بخش ورکشاپ این نمایشگاه نیز گفت: “برای پربار‌تر شدن این نمایشگاه تصمیم گرفتیم که در هر شهر یک یا چند ورکشاپ نیز همراه نمایشگاه برگزار شود. در حال حاضر نشست‎هایی که قرار است در شهر ساری برگزار شود مشخص شده است و بقیه نشست‎ها نیز در حال برنامه‎ریزی است.”
وی درباره کتاب این نمایشگاه نیز اظهار کرد: “کارهای مربوط به کتاب نمایشگاه نیز به پایان رسیده است. در این کتاب علاوه بر آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه شرحی بر آثار و شیوه کار هر هنرمند نیز وجود دارد و همزمان با افتتاح نمایشگاه در گالری گوهرزاد ساری از آن رونمایی خواهد شد.”

منبع: هنرآنلاين

نویسنده