تاریخ شفاهی معاصر ایران | معرفی کتاب شور آفرین خلوت گزیده: زندگی و آثار کیومرث کیاست

تاریخ شفاهی معاصر ایران | معرفی کتاب شور آفرین خلوت گزیده :آثار و زندگی کیومرث کیاست
اثری ارزشمند از سید امیر سقراطی در چارچوب ضبط تاریخ شفاهی معاصر ایران.

سایت تندیس : جاوید رمضانی


امیر سقراطی تاریخ شفاهی کیورث کیاستکیومرث کیاست از پیشکسوتان، مؤسسان و هنرمندان  ژانر طنز تصویری هنری است که به تعبیری باتاریخ کاریکاتور آغاز با چاپ کتاب اردشیر محصص در سال‌های ۵۰  وارد مرحله جدیدی  گردید. و  در عرصه‌ی هنر معاصر ایرانی پدیدار گردید.

امیر سقراطی که خود از هنرمندان نقاش معاصر است؛ در همین سبک و سیاق سال‌هاست که به تولید  اثر پرداخته و خود شارح و راوی این هنرمندان است. هنرمندانی چون کامبیز درم‌بخش، اردشیر محصص، منوچهر اسدی، پرویز شاپور و بیژن اسدی پور.

این جریان تحت تأثیر نقد اجتماعی و نگاهی روشنفکرانه به کارکرد طراحی، شکل گرفته و کماکان به حیات خود ادامه می‌دهد.

این کتاب که همگام با نمایشگاه کیومرث کیاست در گالری ساربان رونمایی شده است؛ گامی مثبت در ثبت تاریخ شفاهی جریان نوگرای هنر ایران است؛ و خواندن آن را به همه علاقه‌مندان توصیه می‌نماییم.

تاریخ شفاهی کیورث کیاست

در مورد این کتاب بیشتر بدانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
امیر سقراطی تاریخ شفاهی کیورث کیاست

انتشارکتاب شورآفرین خلوت گزیده| نوشته امیر سقراطی

کتاب شورآفرین خلوت گزیده نوشته سیدامیر سقراطی منتشر شد   کتاب «شورآفرین خلوت گزیده، زندگی و آثار کیومرث کیاست» نوشته سیدامیر سقراطی منتشر شد. این کتاب که به شرح آثار و زندگی کیومرث کیاست می پردازد اولین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی هنر معاصر ایران است که توسط انتشارات موغام، به بازار نشر عرضه شده است. کیومرث کیاست متولد ۱۳۲۷ در تبریز، از هنرمندان پیشگام جریان نوگرایی کاریکاتور ایران است که در دهه چهل و پنجاه خورشیدی با خلق آثار […]

0 comments

 

 

نویسنده