پرتره ادیسون مخترعی که نقاشی اش در حراج به فروش می‌رسد

پرتره ادیسون مخترعی که نقاشی اش در حراج به فروش می‌رسد
حراج اینترنتی University Archives در ۲۹ آگوست

سایت تندیس ترجمه احسان نوروزی

پرتره ادیسونپرترۀ برتر از زندگی توماس ادیسون که به دست خودش امضای شده در ۲۹ اگوست فروخته می‌شود.  منتخبی از دستنویس‌ها، کتاب‌ها و یادبود‌های وی در یک حراج اینترنتی توسط University Archives واقع در وست‌پورت به فروش گذاشته می‌شود. این حراجی در روز سه شنبه ۲۹ اگوست در invaluable.com انجام می‌شود و کاتالوگ آن هم اکنون در وبسایت آن قابل دسترسی است. این اثر شامل پرتره‌ای از توماس ادیسون است که خودش و همچنین نقاشی به نام اِلیس ام. سیلوت، آن را امضا کرده‌اند.

همچنین در این مجموعه نامه دستنویسی از مرلین مونرو در سن ۱۷ سالگی که هنوز نورما جین نام داشت موجود است، نامه جنگ که دو بار توسط آبراهام لینکلن در ۱۸۶۲ امضا شده است و همچنین نامه‌ای دستنویس و امضا شده توسط ساموئل مورس مخترع تلگراف در میان آثار به چشم می‌خورد.

همچنین دو نامه با امضای نویسنده انزوا طلب سلینجر وجود دارد که خطاب به دوست صمیمی‌اش جویس میلر نوشته شده است. یکی تایپ شده و مربوط به ۱۹۵۰ و در حدود زمانی است که در حال به پایان رساندن ناطور دشت بود و در وست‌پورت سکونت داشت و دیگری مربوط به ۱۹۶۹ و دستنویس است.پرتره ادیسونسایر موردهای جالب توجه اسکناسی امضا شده توسط جرج واشنگتن است که خودش آن را ترسیم کرده است، سیگار کوبایی وینستون چرچیل با جعبه آن مربوط به ۱۹۵۴، صندلی بلوطی خانوادگی جان اف کندی، کفش‌های مندرس جورج دبلیو بوش، قرارداد ۱۹۷۸ محمدعلی برای مبارزه با کِن نورتون، و یک عکس از تیم دومیدانی دانشگاه ییل مربوط به سال ۱۹۰۳٫پرتره ادیسونجان رزنیکوف موسس و رییس University Archives می‌گوید: «این حراج را به خاطر تنوع و کیفیت موارد بسیار دوست دارم. البته ادیسون و مورس ارزشمندترین پیشنهادها هستند، ولی وسایل کوچک دیگری هم وجود دارند که مربوط به اوباما و بوش دو سر یک طیف سیاسی هستند.»پرتره ادیسونپرترۀ ادیسون به مناسبت ۵۰ سالگی لامپ در سال ۱۹۲۹ ترسیم شده است و با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار می‌تواند گرانترین اثر حراجی باشد.پرتره ادیسون

نامه مرلین مونرو در سنین نوجوانی وی به قیم قانونی‌اش شادمانی کودکانه وی از خرید یک کت را نشان می‌دهد و ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است.

نامه ساموئل مورس حدس زده می‌شود بهترین دست خط به جا مانده از وی باشد و در آن ادعا کرده که وی مخترع تلگراف است. این قطعه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار قیمت خورده است.

نامه زمان جنگ داخلی ابتدا یک بار توسط لینکلن امضا شده است اما روز بعد اضافاتی بر آن نگاشته و آن اضافات را هم یک بار دیگر امضا کرده است. این قطعه ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار قیمتگذاری شده است.

صندلی آنتیک خاندان کندی ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار و سیگار کوبایی چرچیل ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار قیمت گرفته‌اند.پرتره ادیسوناسکیس ترسیم شده توسط جورج واشنگتن که حدس زده می‌شود مربوط به ۱۷۸۹ باشد ۶ تا ۸ هزار دلار ارزشگذاری شده است.پرتره ادیسون

دیکپگر اخبار حراج و اقتصاد هنر را در لینک‌های زیر دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
حراج عکس ساتبی

حراج عکس ساتبی مجموعه ماریو تستینو را به فروش می‌گذارد

حراج عکس ساتبی مجموعه آثار ماریو تستینو را به فروش می‌گذارد گزارش تصویری عکس‌های ماریو تستینو در حراج ساتبی سایت تندیس ترجمه مریم روشن فکرآثار عکس ماریو تستینو یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها در حوزه عکاسی معاصر هستند. او مجموعه‌ای را برای ارائه در حراج ساتبیز فرستاده‌ است که می‌تواند برای مجموعه‌دار این حرفه‌ و همچنین مجموعه‌دارانی که برای اولین بار روی عکس سرمایه‌گذاری می‌کنند جذاب باشد که می‌توان در میان آنها آثار اُگِل وینستون لینک، ریچارد موس، سم تیلور، […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
حراج عکس کریستی

حراج عکس کریستیز از کلکسیون موزه هنر مدرن نیویورک

حراج عکس کریستیز از کلکسیون موزه هنر مدرن نیویورک فروش بیش از ۴۰۰ اثر از کلکسیون MOMA سایت تندیس ترجمه احسان نوروزی حراج کریستیز کارهایی از موزه هنر مدرن را در  مجموعه‌ای از حراج زنده‌ی آنلاین در طول یک سال آینده ارائه خواهد کرد. این حراج با چهار عکس در روز دهم اکتبر شروع خواهد شد.  عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید اثر من ری در سال ۱۹۲۳ است که قیمت آن در حراج کریستی بالغ بر بیش از ۳۰۰ […]

0 comments

 

نویسنده